Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β2(Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ)


3ο ΓΕΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ





«Πώς επηρεάζει  η τεχνολογία, ο σύγχρονος τρόπος ζωής
και τα χρήματα τον κινηματογράφο σήμερα;»











Σχολικό Έτος: 2012-2013, Α’ τετράμηνο
Τμήμα Β’2
Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1-Ιστορία Κινηματογράφου
Ιστορική Αναδρομή ………………………………………………..σελ. 1
Ο κινηματογράφος  στα παλαιότερα χρόνια ……………………....σελ. 2

Κεφάλαιο 2-Τεχνολογία και Κινηματογραφος
Ψηφιακός Κινηματογράφος.........................................................................σελ. 5 
Visual Effects………………………………………………………σελ. 6
Αnimation.........................................................................................σελ. 7
Απο 2D σε 3D...................................................................................σελ. 10

Κεφάλαιο 3-Ζωή και Κινηματογράφος
Κινηματογράφος και κοινωνία..........................................................σελ. 11
Κινηματογράφος & αποξένωση........................................................σελ. 13
Κινηματογράφος και ιστορία.............................................................σελ. 14
Κινηματογράφος και πολιτική...........................................................σελ. 14
Κινηματογράφος και περιβάλλον.......................................................σελ. 15

Κεφάλαιο 4-Χρήμα και Κινηματογράφος
Το Μπατζετ................................……………………………………σελ. 16
Κερδοσκοπια στο κινηματογραφο.....................................................σελ. 17
Πειρατια.............................................................................................σελ. 18


Συμπεράσματα ……………………..……………………………….σελ. 19
Βιβλιογραφία ……………………………………………………….σελ. 19



                                                                                                                      σελ. 1





Κεφάλαιο 1


                         Ιστορική Αναδρομή
Ο κινηματογράφος ξεκινά κάπου στo 1877 σαν ένα στοίχημα είκοσι πέντε χιλιάδων δολαρίων.Για την ακρíβεια η πρώτη κινηματογραφική ταινία γεννήθηκε από τον Edward Muybridge ο οποίος παρατήρησε ότι μια γρήγορη εναλλαγή των φωτογραφιών δημιουργούσε την ψευδαίσθησης της κίνησης.
Τα σημαντικότερα ίσως επιτεύγματα σχετικά με την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τεχνικής έγιναν στα τέλη του 1880, με κυριότερο ίσως, την εφεύρεση του κινητοσκοπίου από τον Ουίλλιαμ Ντίκσον, ο οποίος εργαζόταν στα εργαστήρια του Τόμας Έντισον. Το κινητοσκόπιο, ήταν μία μηχανή προβολής, με δυνατότητα να προβάλλει την κινηματογραφική ταινία σε ένα κουτί, το οποίο ήταν ορατό μόνο από έναν θεατή, μέσω μιας οπής.Επισης αυτό που βοήθησε στην ανάπτυξη του κινηματογράφου ήταν η δημιουργία του διάφανου υλικού αποτύπωσης το 1889 από τον Hannibal Goodwin.
Πατέρες όμως του σύγχρονου κινηματογράφου θεωρούνται οι αδερφοί Lumière. Επηρεασμένοι από τη δουλειά του Edison κατασκεύασαν την πρώτη συσκευή η οποία ήταν σε θέση να κάνει προβολή, λήψη και εκτύπωση. Ήταν φορητή και μπορούσε να προβάλλει κινούμενες εικόνες σε πολλούς θεατές. Την ονόμασαν Cinematographe.








                                                                                                                                                            σελ. 2




Ο  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ  ΧΡΟΝΙΑ


Ø   Στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, οι αδερφοί Lumière  έκαναν και την πρώτη δημόσια προβολή, στο Παρίσι.Η ημερομηνία αυτή αναφέρεται από πολλούς ως η επίσημη ημέρα που ο κινηματογράφος με την σημερινή του γνωστή μορφή έκανε την εμφάνισή του. Εκείνη τη δημόσια προβολή παρακολούθησαν συνολικά 35 άτομα επί πληρωμή και προβλήθηκαν δέκα ταινίες συνολικής διάρκειας περίπου δεκαπέντε λεπτών. Οι πρώτες κινηματογραφικές ταινίες ήταν μικρής διάρκειας, παρουσιάζοντας συνήθως στατικά, μία σκηνή της καθημερινότητας.

Ø   Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1920, ο κινηματογράφος παρέμενε χωρίς ήχο (βουβός κινηματογράφος) και συχνά οι προβολές ταινιών συνοδεύονταν από ζωντανή μουσική. Η ιστορία του ηχογραφημένου κινηματογραφικού ήχου ξεκίνησε το 1926, όταν η Warner Brothers παρουσίασε μία συσκευή (Vitaphone), η οποία έδινε τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής, μέσω ενός δίσκου που συγχρονιζόταν με την μηχανή προβολής της ταινίας. Βασισμένη σε αυτή τη νέα τεχνολογία, στα τέλη του 1927, κυκλοφόρησε η ταινία The Jazz Singer, η οποία αν και κατά το μεγαλύτερο μέρος της ήταν βουβή, υπήρξε η πρώτη που περιείχε διαλόγους.Περίπου την ίδια περίοδο με την προσαρμογή του ήχου, ξεκίνησαν συστηματικές προσπάθειες για την προσθήκη χρώματος. Έγχρωμες ταινίες είχαν ήδη εμφανιστεί από τις αρχές του 20ου αιώνα, μέσω του χρωματισμού των κινηματογραφικών καρρέ με το χέρι, μέθοδος που εγκαταλείφθηκε σταδιακά, σε συνδυασμό και με την αύξηση της διάρκειας των ταινιών. Ανάμεσα στις πρώτες συνθετικές μεθόδους προσθήκης χρώματος, υπήρξε η Technicolor, η οποία τελειοποιήθηκε το 1941 (Monopack Technicolor), αν και παρέμενε ακριβή λόγω των περίπλοκων σταδίων διαχωρισμού και εμφάνισης των χρωμάτων. Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, εμφανίστηκε επιπλέον το έγχρωμο αρνητικό φιλμ της εταιρίαςEastman Kodak, το οποίο δεν απαιτούσε διαδικασία διαχωρισμού των χρωμάτων.                                                                                 
                                                                                                 σελ. 3



Ø   Στην Ελλάδα ο κινηματογράφος ξεκίνησε τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα με μικρό αριθμό ταινιών μέχρι το 1940 σύνολο (35 περίπου ταινιών ) . Η άνθηση του άρχισε μετά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο, με 4-7 ταινίες το Χρόνο μέχρι το 1950 και σταδιακά η παραγωγή αυξήθηκε μέχρι τις 60 ταινίες το 1960 . Η Χρυσή Εποχή του ήταν από το 1960-1973 που έφτασε τις 97 ταινίες το Χρόνο . Από το 1974 ως σήμερα  η παραγωγή κυμαίνεται σε πολύ μικρότερα επίπεδα περίπου σε 10-40 ταινίες το Χρόνο. Στην αρχή του νέου ελληνικού κινηματογράφου τοποθετείται τυπικά αν και με κάποια ασάφεια το 1970 με την έκδοση της αναπαράστασης του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και με τη συμμετοχή της ταινίας στο φεστιβάλ του Ελληνικού κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης . Ο κινηματογράφος από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης του στην Ελλάδα ως είδος ψυχαγωγίας , έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στα πλήθη του κόσμου που συνέρεαν στις αίθουσες για να παρακολουθήσουν ελληνικές και ξένες ταινίες,ήταν ο χώρος όπου αναδέχθηκαν και λατρευτήκαν οι δημοφιλέστεροι ηθοποιοί του ελληνικού  και του ξένου κινηματογράφου . Μερικές φόρες αυτή ήταν και η μοναδική διέξοδος από την βαρετή καθημερινότητα . Το σινεμά ακόμα και σήμερα αποτελεί χώρο συνάντησης και κοινωνικής συναναστροφής. Η βασική διαφοροποίηση του νέου ελληνικού κινηματογράφου από την μέχρι τότε παραγωγή στη Ελλάδα είναι η δημιουργία ταινιών όχι για εμπορική κατανάλωση αλλά με βάση και κριτήριο την καλλιτεχνική αξία . Με φιλοσοφικούς πολιτικούς προβληματισμούς , με χρήση νέων τεχνικών στον κινηματογράφο  και  με διάφορα θέματα  που να σχετίζονται με την Ελληνική πραγματικότητα και την πρόσφατη ιστορία της χώρας μας. Η πρώτη κινηματογραφική παράσταση στην Ελλάδα δόθηκε το Νοέμβριο του 1896 σε μια αίθουσα στην οδό Κολοκοτρώνη στην Αθήνα
                                                                                                 σελ. 4                                                                                                                                                                                                                                               

 

Κεφαλαιο 2

         ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

l     Ψηφιακός Κινηματογράφος:

Η αντικατάσταση του παλιού 35 mm προβολέα ταινιών  με ένα νέο ψηφιακό κινηματογραφικό προβολέα είναι μια σπουδαία αναβάθμιση παρόμοια με την αντικατάσταση της αναλογικής κασέτας με το MP3 ή CD για τη μουσική συλλογή.
Οι  γρατσουνιές, το ξεθώριασμα και jitter της ταινίας από επαναλαμβανόμενες προβολές είναι κάτι που πια ανήκει στο παρελθόν, αφού η νέα τεχνολογία εγγυάται τη συνεπή φωτεινότητα της εικόνας, την απόλυτη ποιότητα και τα ζωντανά χρώματα μέσω της ψηφιακής προβολής . Κάθε νέα παράσταση μοιάζει σαν να παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην οθόνη. Το ψηφιακό αντίγραφο ακόμα και μετά από την 1000ή προβολή είναι τό ίδιο ποιοτικά όσο η πρεμιέρα της ταινίας εξασφαλίζοντας  την τέλεια αναπαραγωγή.
Ο ψηφιακός κινηματογράφος έχει αναγάγει ήδη τις ταινίες και την κινηματογραφική  εμπειρία σε νέα συναρπαστικά εμπειρία, τόσο με την απίστευτη ποιότητα εικόνας μέσο των ψηφιακών κινηματογραφικών προβολέων αλλά και τη δημιουργικότητα που επιτρέπουν τα νέα εργαλεία. Ο ψηφιακός κινηματογράφος δεν αποτελεί πλέον επιλογή.  ​​Είναι στρατηγική προτεραιότητα.Η μετατροπή μιας κινηματογραφικής αίθουσας σε digital, μπορεί να είναι και τρόπος επιβίωσής της . Με αυτόν τον τρόπο οι αίθουσες θα μπορούσαν να εξασφαλίζουν κόπιες πρώτης προβολής μεγάλων ταινιών και να αυξήσουν τα έσοδά τους. Η ψηφιακή εποχή ανοίγει νέους δρόμους στην διανομή ταινιών και παράλληλα διαμορφώνει την βιομηχανία του αύριο.







                                                                                                            σελ. 5

l     Visual effects:

Tί είναι visual effects?
Eίναι οι διάφορες μέθοδοι με τις οποίες εικόνες δημιουργoύνται  έξω από το πλαίσιο ενός ζωντανού βλαστού δράσης. Οπτικά εφέ περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της ζωντανής δράσης υλικό και εικόνες που γίνονται για τη δημιουργία περιβαλλόντων που φαίνονται ρεαλιστικά, αλλά θα ήαν επικίνδυνο, δαπανηρό, ή απλά αδύνατο να υπάρχουν  σε μια ταινία.


C:\Users\panos\Desktop\Project 2012-2013\Kινηματογραφος\Avatarmotioncapture.jpg



















                                                                                                  σελ. 6

l     Κινούμενα σχέδια – Animation:

Ορισμός

Τα κινούμενα σχέδια είναι η καταγραφή κάθε εικόνας, η οποία αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, ώστε να απεικονιστεί η ψευδαίσθηση της κίνησης. Μπορούν να φτιαχτούν είτε με το χέρι, , είτε μέσω του υπολογιστή είτε μέσω τρισδιάστατων αντικειμένων, π.χ. μαριονέτες ή στοιχεία από πηλό, ή ένας συνδυασμός των τεχνικών. Η θέση του κάθε αντικειμένου σε κάθε εικόνα σχετίζεται με τη θέση του εν λόγω αντικειμένου στις προηγούμενες και τις επόμενες εικόνες, έτσι ώστε τα αντικείμενα, που καθένα φαίνεται να ρέει, κινούνται ανεξάρτητα το ένα του άλλου. Η συσκευή προβολής εμφανίζει αυτές τις εικόνες σε γρήγορη διαδοχή, συνήθως 24, 25 ή 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

                                                                                                           Ιστορία

ØΠριν από την εφεύρεση του κινηματογράφου, η απεικόνιση των στοιχείων σε κίνηση μέσω της στατικής τέχνης υπήρχαν ήδη από την Παλαιολιθική εποχή.

Παράσταση από βάζο της 3ης χιλιετίας π.Χ., στο Ιράκ





   

Αιγυπτιακή τοιχογραφία σε τάφο, η οποία  απεικονίζει σκηνή πάλης
                                                                                                                               σελ. 7  





ØΤον 19ο αιώνα, υπήρχαν αρκετές συσκευές που εμφάνιζαν με επιτυχία κινούμενες εικόνες. Όπως π.χ. το φαινακιστοσκόπιο











                                                                                                 

ØTo animation εξελίχθηκε με τα κινούμενα σχέδια. Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί για ηθοποιοί. Οι ήρωες τους είναι συνήθως ζώα ή φανταστικά πλάσματα, με αστεία μορφή. Μιλούν και συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι.Αρχικά οι σκηνές της ταινίας ζωγραφίζονται ξεχωριστά η καθεμία. Για να δημιουργηθεί ένα κινούμενο σχέδιο, τα αρχικά σκίτσα ζωγραφίζονται σε διάφανες επιφάνειες και μετά ζωγραφίζονται. Κάθε σχέδιο διαφέρει ελάχιστα από το προηγούμενο. Στη συνέχεια τα σχέδια φωτογραφίζονται με τη σειρά και δημιουργείται ένα ενιαίο φιλμ. Όταν το φιλμ προβάλλεται με ταχύτητα, οι φιγούρες των σχεδίων φαίνονται σαν να κινούνται


Την πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων γύρισε ο Αμερικανός Σ.Μπλάκτον το1907.
Οι ταινίες του Γουόλτ Ντίσνεϋ ανέδειξαν αυτό το κινηματογραφικό είδος σε αληθινή τέχνη.
Το 1973 ο Γουόλτ Ντίσνεϋ γύρισε τη Χιονάτη και τους επτά νάνους. Ήταν η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους. Χρειάζονταν 24 διαφορετικά σκίτσα για να αποδοθεί στη σκηνή κίνηση διάρκειας ενός δευτερολέπτου. Φανταστείτε λοιπόν πόσα σκίτσα σχεδιάστηκαν για την ταινία αυτή, διάρκειας μιάμισης ώρας περίπου.

                                                                                                                                σελ. 8

Σημαντικές τεχνικές για δημιουργία animation

·                               Σταματημα κίνησης (stop motion) είναι μια τεχνική η οποία κάνει ένα αντικείμενο να φαίνεται να κινείται. Αυτό γίνεται χάρη σε ειδικά προγράμματα για υπολογιστές που εκμεταλλεύονται την ικανότητα του ματιού να συγκατεί την εικόνα ακόμη και όταν αυτή έχει εξαφανιστεί.
·                               CGI animation Computer-generated imagery (CGI). Εικόνες σχεδιασμένες στον υπολογιστή. Το CGΙ ήταν επανάσταση στην ιστορία των animation. Η διαδικασία εξακολουθεί να είναι πολύ κουραστική και παρόμοια με το παραδοσιακό animation, και προσκολλάται ακόμα σε πολλές από τις ίδιες αρχές.  Η κύρια διαφορά του CGI animation σε σύγκριση με το παραδοσιακό είναι ότι το σχέδιο αντικαθίσταται από το 3D, δηλαδή είναι κατι σαν πιο αληθοφανές stop motion. Η πρώτη ταινία που δημιουργήθηκε εξ' ολοκλήρου από CGI είναι το Toy Story (1995).
                                                                                            
























                                                                                                            σελ. 9
l     Aπο 2D σε 3D:

3D Στα animation-Σε υλοποιήσεις Αnimation σε χώρους τριών διαστάσεων λαμβάνεται υπόψη και η τρίτη διάσταση του βάθους πεδίου, δηλαδή η παράμετρος της μετατόπισης στο χώρο, σε αντίθεση με τα 2D μοντέλα όπου λαμβάνονται υπόψη μόνο οι παράμετροι του χρόνου και της μετατόπισης στο επίπεδο. Προκειμένου να παραχθούν τρισδιάστατα ρεαλιστικά εικονικά περιβάλλοντα απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός μοντέλων. Τα τρισδιάστατα μοντέλα πρέπει να δημιουργηθούν και να τοποθετηθούν μέσα σε κάποιο σκηνικό συμπληρώνοντας όλες τις λεπτομέρειες όπως ο ρουχισμός των ηρώων και η φωνή τους, η μουσική υπόκρουση, η θέση της κάμερας, τα ειδικά εφέ. Το τελικό αποτέλεσμα είναι σε μία πλατφόρμα τρισδιάστατη με εικόνες με βάθος, φως, σκίαση και πολλαπλή προοπτική.

                           Εφαρμογές 3D Animation
·        Κινηματογράφος.
·        Παρατηρείται πολύ μεγάλη άνθηση στον αριθμό των κινηματογραφικών ταινιών που χρησιμοποιούν τρισδιάστατα γραφικά ή είναι και εξ‘ ολοκλήρου κατασκευασμένες με τη χρήση τρισδιάσατων γραφικών. Σήμερα, η τεχνολογία παραγωγής 3D Animation έχει ως αποτέλεσμα την γραφική αναπαράσταση ανθρώπινων χαρακτήρων με άκρως ρεαλιστικό αποτέλεσμα.
·        Εκπαίδευση.
·        Η τεχνική των 3D Animation χρησιμοποιείται πολύ και για εκπαιδευτικούς σκοπούς μιας και έτσι οι μαθητές βοηθούνται στο να φανταστούν τα αντικείμενα και τις έννοιες κατανοώντας έτσι πολύπλοκες και δυσνόητες θεωρητικές έννοιες. Επιπλέον μέσω του Animation οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν προσομοιώσεις καταστάσεων και διαδικασιών και να δείξουν στους μαθητές τα φαινόμενα που μελετούν όπως ακριβώς αυτά συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο.
·        Εφαρμογές 3D Animation διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο και σε τομείς όπως η Αρχαιολογία, η Αρχιτεκτονική και η Μηχανική, η Ιατρική καθώς και σε όλες τις φυσικές επιστήμες                                                                                        
                                                                                            

                                                                                                          σελ. 10


Κεφαλαιο 3

Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


l     Κινηματογράφος και κοινωνία:
Καθώς η κοινωνία εξελίσσεται, τα πρότυπα διαφοροποιούνται και οι απαιτήσεις αρχίζουν να πληθαίνουν και να ποικίλουν ανά την κάθε κοινωνική ομάδα, ο κινηματογράφος προοδεύει ανάλογα ούτως ώστε να καλύπτει τις ανάγκες αυτ0. Επιπρόσθετα,  εξαιτίας της εκτράχυνσης αλλά και της ιδιοσυγκρασίας των ανθρώπων, η κάθε ταινία πρέπει να αγγίξει το κοινό με ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό και συγκινησιακό τρόπο.

Ερευνα εδειξε οτι:                    
           
                                                                                                σελ. 11  
     






                                                                                                          σελ. 12




 
l     Κινηματογράφος & αποξένωση:
Η εξέλιξη της τεχνολογίας, έχει οδηγήσει στο παγκόσμιο φαινόμενο της πειρατείας. Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως πηγή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επομένως ο παραγκωνισμός του κινηματογράφου από την τεχνολογία έχει ως απόρροια την αποξένωση του ατόμου.

Ø                                                                                                                                      Μείωση της κοινωνικοποίησης
Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί το φαινόμενο της <<πειρατείας>>. Βάσει αυτού, οι νέοι αντί να παρακολουθούν τις ταινίες στον κινηματογράφο ή αντίστοιχα να αγοράζουν τη μουσική τους από τα αρμόδια καταστήματα, επιλέγουν να ‘κατεβάσουν’ κάθε πληροφορία και αρχείο από το διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, η κοινωνική ζωή των νέων μειώνεται  δραματικά και έτσι τους φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην αποκοινωνικοποίηση.

















                                                                                                          σελ. 13




l     Κινηματογράφος και ιστορία:
Η ιστορία έχει εμπνεύσει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό σεναριογράφους και σκηνοθέτες. Επομένως, έχει αποτελέσει το κύριο αντικείμενο πολλών διάσημων ταινιών του Hollywood.
Το Hollywood επιλέγει ως βασική θεματολογία των ταινιών του την ιστορία διαφόρων λαών, διότι παρουσιάζει  εξαιρετικό ενδιαφέρον και ποικίλει ανάλογα με τον εκάστοτε πολιτισμό.
Στην πραγματικότητα όμως, αν και όλες οι ιστορικές ταινίες αντλούν το θέμα τους από διάφορα ιστορικά γεγονότα, δεν μπορούν να είναι ακριβείς. Αυτό συμβαίνει γιατί κύριος σκοπός των παραγωγών τους είναι να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του κοινού.







l     Κινηματογράφος και πολιτική:
Κινηματογράφος: μέσο άσκησης πολιτικής. Υπάρχει μια στενή, αλληλένδετη σχέση μεταξύ κινηματογράφου και πολιτικής. Και μάλιστα θα δούμε, πώς ο κινηματογράφος, ακούσια ή εκούσια, έχει χρησιμοποιηθεί για πολιτικούς σκοπούς, ακόμα και για ωμή προπαγάνδα.  Ο κινηματογράφος, όπως και η λογοτεχνία, είναι η τέχνης της αφήγησης των μύθων και των αντιλήψεων για την πραγματικότητα ενός οργανισμού μέσα στο χρόνο. Όπως λειτουργεί η λογοτεχνία έτσι λειτουργεί και το σινεμά, μόνο που εδώ στη δύναμη της αφήγησης προστίθεται και η δύναμη της εικόνας, δηλαδή, η δύναμη του ντοκουμέντου. Ουσιαστικά λοιπόν, ο κινηματογράφος και η πολιτική είναι τέχνες.






                                                                                                          σελ. 14


l     Κινηματογράφος και περιβάλλον:
Τα Μ.Μ.Ε και ιδιαίτερα η τηλεόραση και ο κινηματογράφος αποτελούν την κύρια πηγή πληροφόρησης γύρω από τα περιβαλλοντικά θέματα. Τις πιο πολλές φορές το κοινό απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στα Μ.Μ.Ε για να ενημερωθεί για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Τα Μ.Μ.Ε και ιδιαίτερα η τηλεόραση και ο κινηματογράφος αποτελούν την κύρια πηγή πληροφόρησης γύρω από τα περιβαλλοντικά θέματα. 
Τις πιο πολλές φορές το κοινό απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στα Μ.Μ.Ε για να ενημερωθεί για τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Ωστόσο έχει επηρεαστεί σημαντικά από τις περιβαλλοντικές                                                                                             συνθήκες όσο αφορά στο περιεχόμενό του.

Οι 10 πιο δημοφιλείς περιβαλλοντικές ταινίες
         Koyaanisqatsi (1982)
         An Inconvenient Truth (2006)
          The Day after Tomorrow (2004)
         Whale Rider (2003) & Winged Migration (2001)
          FernGully: The Last Rainforest (1992)
         Avatar (2009)
         Chinatown (1974) & Soylent Green (1973)
         China Syndrome (1979)
         Erin Brockovich (2000)
         WALL-E (2008)







                                                                                                          σελ. 15



Κεφαλαιο 4                                                                                                                                                                                                                                                           

ΠΩΣ ΕΠΙΡΕΑΖΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟ  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

l     Είναι καθόλου εύκολο να γυρίσεις μια ταινία χωρίς μπάτζετ, πόσο μάλλον επιστημονικής φαντασίας;


ΟΧΙ?Ισως και ναι. Αν θες να κάνεις μια ταινία πρέπει να ταϊζεις ανθρώπους, να πας στις τοποθεσίες, να τυπώσεις σενάριο, να αγοράσεις λάμπες, όλα αυτά τα πράγματα. Μπορείς να ικετέψεις, να δανειστείς ή να κλέψεις μέχρι ενός σημείο. Παρόλ'αυτά, το να κάνεις μια μικρού μήκους επιστημονικής φαντασίας είναι πολύ πιθανό.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΛΙΓΑ ΧΡΗΜΑΤΑ


Ø      My Big Fat Greek Wedding – Γάμος αλά Ελληνικά (2002)
Κόστος παραγωγής: 5.000.000 $
Κέρδη: 368.000.000 $
Ø      Night of the Living Dead – Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών (1968)
Κόστος παραγωγής: 114.000 $
Κέρδη: 30.000.000 $
Ø      Friday the 13th – Παρασκευή και 13 (1980)
Κόστος παραγωγής: 550.000 $
Κέρδη: 59.700.000 $
Ø      Paranormal Activity – Μεταφυσική Δραστηριότητα (2007)
Κόστος παραγωγής: 11.000 $
Κέρδη: 194.000.000 $




                                                                                                          σελ. 16

l     Κερδοσκοπια στο κινηματογραφο:


Λόγω της σύγχρονης οικονομικής δυσχέρειας άνθρωπος έχει επινοήσει διαφόρους τρόπους μέσα από τους οποίους επωφελείται, δίχως όμως να γνωρίζει ότι ταυτοχρόνως οδηγεί έναν φορέα του πολιτισμού στην εξαφάνιση. Οφείλεται να αναφερθεί πως ο κινηματογράφος όντας στην «χρυσή εποχή» του γνώρισε πολλή μεγάλη επιτυχία καθώς οι μεγάλες παραγωγές είχαν μεγάλη απήχηση απ’το ευρύ κοινό, σε αντίθεση με την σημερινή εποχή που οι άνθρωποι έχουν βρεί εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να μειώσουν τις άσκοπες για αυτούς επισκέψεις στον κινηματογράφο.Δεν θα μπορούσαμε στιγμή να αρνηθούμε , βέβαια ,το γεγονός ότι πλέον οι κινηματογραφικοί παραγωγοί έχουν βρει διάφορους τρόπους να φαλκιδεύουν την αξία του κινηματογράφου με το να προβάλλουν ταινίες που ούτε στο τόσο δεν αντιπροσωπεύουν την κοινή γνώμη.Γι ’αυτό το λόγο βγάζουμε το συμπέρασμα πως ο κινηματογράφος όλο και χωλαίνει . Η αποστροφή του ατόμου προκύπτει απ’την ανύπαρκτη ή ευτελή ποιότητα των σημερινών παραγωγών. Κανονικά ο κινηματογράφος θα έπρεπε να είναι ο τρόπος διαφυγής των ανθρώπων απ’τα προβλήματα που τους απασχολούν(κοινωνικοπνευματικά -οικονομικά).Η ταύτιση με τον πρωταγωνιστή ,θα ήταν αυτή που θα έδινε κίνητρο για την συνέχιση της βιοπάλης. Όμως με τη νωθρή στάση των μεγαλοπαραγωγών και τις ευτελείς ιδέες που προβάλλουν αυτό δεν επιτυγχάνεται. Μέσω όλων των παραπάνω ο θεατής έχει κάνει πλέον στροφή προς την εύκολη και ανέξοδη λύση. Η τηλεόραση , τα DVD-clubs,και η πειρατεία αντικαθιστούν τις επισκέψεις στο σινεμά.
















                                                                                                          σελ. 17

l     Πειρατια:

Η πειρατεία ή ως ευρύτερος όρος το downloading μαστίζει στις μέρες μας . Είναι ο οικονομικότερος τρόπος που θα μπορούσε το άτομο να εξασφαλίσει την παρακολούθηση μιας ταινίας της επιλογής του . Είναι η επιλογή με τη μεγαλύτερη απήχηση και κυρίως στους νέους διότι πραγματοποιείται απλά με το πάτημα ενός κουμπιού.

Δειτε το παρακατω γραφημα:
































                                                                                                          σελ. 18    

Συμπεράσματα:Βλέπουμε τελίκα οτι ο κινηματογράφος επιρεάζει τον άνθρωπο αλλά πάνω από όλα επιρεάζεται από αυτόν,μερικές φορές θετικά και μερικές φορές αρνητικά.Σε ολά αυτά σημβάλει και η τεχνολογία.
                   
Βιβλιογραφία:
·      www.wikipedia.org
·      www.insomnia.gr           





                                     ΤΕΛΟΣ









                                                                                                          σελ. 19

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου