Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013

Β3 - ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ


Ελληνικη Μουσικη:Ειδη και επιρροες απο την δεκαετια 1960 εως σημερα.

Σε αυτήν την εργασία ασχοληθήκαμε με την Ελληνική μουσική. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήσαμε αλλαγές ως προς τα είδη και στις διαφορετικές επιρροές που δέχθηκε η μουσική στην διάρκεια των χρόνων. Επιπλέον διαπιστώσαμε ότι κάποια από τα είδη αυτά εξελίχθηκαν  περισσότερο ενώ άλλα περιορίστηκαν.




Είδη και επιρροές Ελληνικής Μουσικής 60-70.
Η Ελλάδα έχει τη δική της ιστορία στην ποπ και ροκ μουσική  .
Απ’ τις αρχές της δεκαετίας του ’60 εμφανίζονται πολλά γκρουπ , κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη .
 Ήταν η εποχή , που κάθε γειτονιά είχε και το συγκρότημά της και οι συναυλίες με ροκ μουσική ήταν πολύ συνηθισμένες .
Τα πάρτι ήταν στο πρόγραμμα κάθε σαββατοκύριακο . Η νεολαία χόρευε στους ρυθμούς του τσα-τσα ,  χάλυ – γκάλυ , ροκ εντ ρολ , μποσανόβα και μπλουζ .
Τα πάρτι , τα μουσικά πρωινά στο ραδιόφωνο καθώς και οι πειρατικοί ραδιοσταθμοί  ( άλλη μόδα αυτής της εποχής ) θα μείνουν για πάντα μια γλυκιά ανάμνηση . Τη χρυσή δεκαετία του ’60 κάνουν την εμφάνισή τους τα περισσότερα ελληνικά συγκροτήματα μοντέρνας μουσικής . Το ’62 δημιουργούνται οι Φόρμινξ με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου , που αργότερα θα κάνει διεθνή καριέρα και θα τιμηθεί με όσκαρ μουσικής .
Αξέχαστο θα μείνει το τραγούδι των Φόρμινξ  ''Τζερόνυμο Γιάνκα '', που λανσάρησε τον χορό γιάνκα στα ελληνικά πάρτυ.

Ανάμεσα στα αξιολογότερα συγκροτήματα της ίδιας εποχής ήταν οι Άιντολς ( με διασκευές στα ελληνικά , διεθνών χιτς ) , όπως το ‘’ξαφνικά μ’ αγαπάς ‘’.
Οι Ολύμπιανς με τα αξέχαστα τραγούδια τους όπως ‘’ο τρόπος’’ , ‘’το σχολείο ‘’, ‘’το κορίτσι του Μάη ‘’…
Οι Τσάρμς  , είναι ίσως το διασημότερο γκρουπ αυτής της εποχής με τραγούδια όπως ο ‘’διωγμός ‘’, ’'τρελοκόριτσο ‘’ ,
‘’τρέμει η καρδιά μου ‘’ .
Κατά τη δεκαετία του ’60 ήταν της μόδας το ιταλικό τραγούδι πριν γίνει αρκετά γνωστή η εγγλέζικη ποπ και ροκ . Σέρτζιο Ενρίκο , Αλ Μπάνο , Ρίτα Παβόνε …
Την ίδια επιτυχία γνώριζαν τα γαλλικά τραγούδια και τραγουδιστές όπως Ανταμο , Συλβί Βαρταν , Κριστόφ .

Η rock μουσική της δεκαετίας του 70 , εκπροσωπείται επάξια από συγκροτήματα , όπως : οι Σώκρατες , οι Πελόμα Μποκιού , οι Νοστράδαμος , οι Πολ… Ο προχωρημένος τους ήχος , μπορεί επάξια να συγκριθεί με τον ήχο του Woodstock. Τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960 άνθησε το νέο κύμα .Ο όρος αυτός είναι ακριβής μετάφραση του αντίστοιχου γαλλικού , που χαρακτήριζε το ομώνυμο  κίνημα “nouvelle vague” που επικράτησε στον γαλλικό κινηματογράφο και στο γαλλικό τραγούδι στα τέλη της δεκαετίας του ’50 .
Ο ρόλος του στην πορεία και τη διαμόρφωση του ελληνικού τραγουδιού ήταν βασικός , χωρίς να είναι η βαθιά τομή , η ουσιαστική επανάσταση και η ριζική αλλαγή στη φόρμα και το περιεχόμενο. Το νέο κύμα χαρακτηρίστηκε από τρυφερά τραγούδια , με τη μορφή μπαλάντας .Δεν είχε ένα ενιαίο ύφος , αλλά μπορούσε να χωρέσει τα πάντα . Και γνήσια λαϊκά και λαϊκότροπα και παραδοσιακά  δημοτικά , ακόμα και ροκ. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης ήταν μια κιθάρα και μια φωνή .
Τα τραγούδια αυτά σημείωσαν μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του 1960 αλλά και τα πρώτα χρόνια του ’70 . Τραγουδήθηκαν σε συγκεκριμένους μουσικούς χώρους , τις λεγόμενες Μπουάτ .  
     ( boite στα γαλλικά σημαίνει κουτί ) .
Το όνομα υποδήλωνε το μέγεθος του χώρου , που συνήθως ήταν μικρός , είχε χαμηλό φωτισμό και καλλιτεχνική εικονογράφηση στους τοίχους
.
Οι τραγουδιστές κάθονταν κοντά ή και ανάμεσα στον κόσμο , συχνά παίζοντας οι ίδιοι κιθάρα και προέτρεπαν τους θαμώνες να τραγουδήσουν μαζί τους σαν μια μεγάλη παρέα .
Τα θέματά τους τα αντλούν από απλά πράγματα ,όπως : τη ζωή , τον έρωτα , το καλοκαίρι , τη μοναξιά , το χωρισμό
      


Κυριότεροι δημιουργοί του νέου κύματος  ήταν ο Γιάννης Σπανός , ο Νότης Μαυρουδής  ο Γιώργος Παπαστεφάνου και μια σειρά από άξιους τραγουδιστές :
Αρλέτα , Καίτη Χωματά , Γιώργος Ζωγράφος Μιχάλης Βιολάρης , Ρένα Κουμιώτη …      Έντεχνο τραγούδι ιστορικά , ονομάστηκε εκείνο τo σώμα της ελληνικής μουσικής
που , με αφετηρία τη δεκαετία του ’60 , συνδύασε σύνθετες μουσικές φόρμες με το λόγο Ελλήνων αλλά και ξένων ποιητών. Έντεχνο = μουσική τέχνη + ποιητική τέχνη .
Μουσικά το έντεχνο ενσωμάτωσε δημιουργικά τη λαϊκή μουσική παράδοση και το ρεμπέτικο , αλλά υπήρξε ανοιχτό σε κλασσικά αλλά και σύγχρονα ρεύματα.

Στιχουργικά το έντεχνο στηρίχτηκε στην Ελληνική ποιητική δημιουργία , που μπορεί να περηφανεύεται για δύο βραβεία
Νόμπελ ( Σεφέρης – Ελύτης )
και δύο βραβεία Λένιν
( Βάρναλης – Ρίτσος ). Ο Χατζιδάκις , έχοντας «νομιμοποιήσει» το ρεμπέτικο με την περίφημη διάλεξή του το 1949 , οικοδομεί ένα νέο , πρωτόγνωρο για την εποχή «μεικτό» είδος : τη λαϊκογενή μουσική. Όπως ο ίδιος σημείωσε : Η καταβολή μου είναι το λαϊκό τραγούδι του τόπου μας και η συμφωνική μουσική .Αυτά τα δύο έπαιξαν τεράστιο ρόλο . Κάπου στη μέση βρήκα τη χρυσή τομή για να κάνω το τραγούδι που ονειρεύομαι .
Αυτό το πάντρεμα του παραδοσιακού  ηχοχρώματος με την ευρωπαϊκή μουσική , μετουσιώνεται ,με τη σοφία του , το ταλέντο του , τη διαύγειά του και την τόλμη του  , σε πρωτοποριακά ακούσματα .
Ο Χατζιδάκις  , με την αυστηρή , εκλεκτική και αριστοκρατική διάθεσή του , στέκει απόμακρος απ’ τις μάζες και τους μηχανισμούς προβολής .


Η γνωριμία του με το Ν. Γκάτσο  ( ο οποίος παρέμεινε φίλος του μέχρι το τέλος της ζωής του ) αλλά και με τον Σεφέρη , Ελύτη , Τσαρούχη ουσιαστικά στη διαμόρφωση του προσανατολισμού του και της σκέψης του.

Έχει γράψει μουσική για αρχαίο και σύγχρονο θέατρο . Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν οι μουσικές που συνέθεσε για ταινίες του ελληνικού και διεθνούς κινηματογράφου . Για τη μουσική του στην ταινία « Ποτέ την Κυριακή» τιμήθηκε με το βραβείο Όσκαρ. Όμοια και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη εντάσσεται στο έντεχνο – λαϊκό .
Ο Θεοδωράκης όμως ορίζει τη μουσική του σε άμεση συνάρτηση με τις μάζες και τη δυνατότητα αφομοίωσης από μέρους τους  ενός  πιο σύνθετου μουσικού έργου.
Η αφετηρία του έντεχνου – λαϊκού είδους , βρίσκεται στον επιτάφιο του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου.

Άλλες συνθέσεις του , που ανήκουν  στο κίνημα έντεχνο – λαϊκό είναι το  Άξιον Εστί και το Canto General
Επίσης έχει γράψει συμφωνική μουσική , μουσική για το θέατρο , για αρχαίο δράμα , μουσική για τον  κινηματογράφο   , με γνωστότερο  απ’ όλα τον Ζορμπά. Μια ιδιόμορφη περίπτωση στο Ελληνικό έντεχνο τραγούδι  είναι ο Διονύσης Σαββόπουλος.Γράφει ο ίδιος τη μουσική και  τους στίχους των τραγουδιών  του,
 τα οποία και τραγουδά.  Ο ίδιος κρατά για τον εαυτό του τον όρο «τραγουδοποιός» .
Ο Διονύσης Σαββόπουλος  είναι μια από τις σημαντικότερες μορφές της ευρωπαϊκής κουλτούρας .
Ως στιχουργός έχει παίξει  σημαντικό  ρόλο , σχηματίζοντας μια εναλλακτική καλλιτεχνική προσέγγιση στη σύγχρονη μουσική που είναι βασισμένη στα εξαιρετικά στοιχεία της λαϊκής μουσικής. Μέσα απ’ τους στίχους και τη μουσική του αναζήτηση έχει ασκήσει μεγάλη επιρροή σε σύγχρονούς του αλλά και σε μεταγενέστερους τραγουδοποιούς .
Η μουσική του μεταφέρει και αναμειγνύει  ήχους εθνικούς , βαλκανικούς και δυτικούς με εντελώς προσωπικό και μοναδικό τρόπο.

Οι στίχοι του μεταφέρουν κοινωνικοπολιτικούς προβληματισμούς, έχουν πολιτιστικό περιεχόμενο, εκφράζουν συναισθήματα, αντιθέσεις ,οράματα και προσδοκίες της νεότερης γενιάς και τον καθιερώνει σαν σύμβολο προοδευτικών και νέων ιδεών. Στα 30 χρόνια προσφοράς του έχει γράψει τραγούδια , μουσική για θέατρο και κινηματογράφο , πάντα με τη δική του ανατρεπτική ματιά . Παρουσιάζει το « ο Αριστοφάνης που γύρισε απ’ τα θυμαράκια» μια νέα προσέγγιση στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Αχαρνείς».
Τέλος της δεκαετίας του ’50 , το μπουζούκι έπαψε (ιδιαίτερα για την μεσαία τάξη ) να είναι καταδικασμένο στο πυρ το εξώτερον και μετατράπηκε σε μόδα .
Έτσι άρχισε πλέον να διαμορφώνεται ένα νέο είδος , το λεγόμενο λαϊκό τραγούδι.


Κατά τα μέσα της δεκαετίας του ’70 , όμως , η διασκέδαση μεταφέρθηκε απ’ την οικογενειακή ταβέρνα , στα μεγάλα χλιδάτα μαγαζιά , με τον ηλεκτρικό ήχο στα όργανα , έκο και λοιπά ηχητικά εφέ.
Τα λεγόμενα μπουζούκια .
Εδώ , κυριαρχεί το σπάσιμο των πιάτων , τα λουλούδια , η επίδειξη πλούτου και όλα αυτά φέρνουν αλλαγή στο ρεπερτόριο .
Οι άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα κλείνονται στο   σπίτι και διασκεδάζουν μπροστά στην τηλεόραση.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΙΔΗΣ
Κέρδισε αδιαφιλονίκητα τον τίτλο του λαϊκού ερμηνευτή . Αγαπήθηκε φανατικά  . Με τη μοναδική υφή της φωνής του και την πηγαία ερμηνευτική γκάμα κατόρθωσε να εκφράσει τις αγωνίες τους φόβους και της ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς  ανθρώπων , για τους οποίους η επιβίωση δεν ήταν τόσο αυτονόητη . Υπήρξε ο βασικότερος εκπρόσωπος των τραγουδιών της μετανάστευσης  Τραγούδια που συντρόφευαν τους Έλληνες που βρέθηκαν μακριά απ’ την πατρίδα τους.


ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ
Κάνει την επανάσταση , μετατρέποντας το τρίχορδο μπουζούκι σε τετράχορδο . Επεκτείνει και διευρύνει τις μελωδικές ικανότητες , την αρμονία και τις ηχητικές φόρμες του μπουζουκιού .
Ο Χιώτης έχει τζαζίστικες και λατινοαμερικάνικες επιρροές .
Χάραξε νέους μελωδικούς δρόμους .
Υπήρξε μεγάλος δεξιοτέχνης και ήταν αυτός που έβαλε το μπουζούκι στα σαλόνια . Έκανε τις ενορχηστρώσεις των πρώτων λαϊκών τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη Έχει τραγουδήσει μπροστά σε πολλούς ηγεμόνες χωρών και μάλιστα είχε κληθεί στον Λευκό Οίκο για τα γενέθλια  του προέδρου Λίντον Τζόνσον  .


ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ


Συνθέτης , βάρδος  του λαϊκού τραγουδιού και δεξιοτέχνης του μπουζουκιού .
Κέντησε με τις ξεχωριστές εκτελέσεις  στις εισαγωγές  και τα  τραγούδια του Θεοδωράκη .
Σολίστ σε πολλά τραγούδια του Μάνου Χατζηδάκη .
Πηγαίος , αθυρόστομος , χιουμορίστας  . Συμμετείχε  σε περισσότερες από 100 ταινίες του ακμάζοντα τότε Ελληνικού κινηματογράφου .



                                        







Δεκαετία ’70-’80
       ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1970-80
       TA EIΔΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΗΤΑΝ:
1.ΕΝΤΕΧΝΟ-ΛΑΙΚΟ
2.ΡΟΚ
3.ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
4.ΠΟΠ
Επιρροες
Το ιδιόμορφο μουσικό ρέυμα του αστικού
      ρεμπέτικου (τραγουδιού των πόλεων), δημιουργημένο από την ελληνική παράδοση, κυρίως των Ελλήνων προσφύγων.
 2) επίδραση της δυτικής ποπ μουσικής, είναι πλέον εμφανέστατη καθώς και ο ρυθμός σημειώνεται γρηγορότερος. Ως "λαϊκό-ποπ" θεωρείται το είδος του τραγουδιού που ερμηνεύουν σύγχρονοι καλλιτέχνες όπως
ΣΤΙΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΗΣ ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΞΕΝΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΙΜΑΤΑ:
       THE DOORS
       THE BEATLES
SCORPIONS
ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
       Κωστας Τουρνας(Μoυσικός Συνθέτης, Σιχουργός και Τραγουδιστής)
       Έγραφε τραγούδια σ' ένα χαρτί, δανειζόταν και από ένα φίλο του ένα μονοφωνικό κασσετόφωνο και με την κιθάρα του έπαιζε μελωδίες. Εκείνη την εποχή έγραφε και τραγούδια σε συνεργασία με φίλους του. Το «Ήλιε μου» είναι ένα τραγούδι που η μουσική του γράφτηκε σε συνεργασία με τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς. Για το «Άνθρωπε αγάπα» αιτία ήταν η αντιπολεμική ταινία "Ματωμένες φράουλες". Την άνοιξη του 1971, πριν ακόμα ολοκληρώσει την στρατιωτική του θητεία, ξεκινάει πρόβες με τους POLL. O Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ο Σταύρος Λογαρίδης και ο Κώστας Παπαϊωάννου κάνουν την μεγαλύτερη επιτυχία που γνώρισε ποτέ μουσικό group στην Ελλάδα. Οι POLL μετά τα «Άνθρωπε αγάπα», «Έλα Ήλιε μου», «Στην Πηγή μια Κοπέλα», «Αετοί», «Η Γενιά μας» και άλλα, διαλύονται δίνοντας την σκυτάλη στην δισκογραφία του Κ. Τουρνά
       Μαρινέλλα(Λαϊκό, Μοντέρνο λαϊκό, Ελαφρολαϊκό, Έντεχνο)
       Στις 11 Δεκεμβρίου του 1972, το ΕΙΡΤ παρουσιάσε ένα ωριαίο πρόγραμμα της Γαλλικής τηλεόρασης με τίτλο "Η βασίλισσα της νύχτας" αφιερωμένο στην Μαρινέλλα. Στη Γαλλία παρουσιάστηκε με τον τίτλο "Au coeur de la Grece (Η καρδιά της Ελλάδας)" σε σκηνοθεσία του Pierre Jourdan. Εκεί, μεταξύ άλλων, η Μαρινέλλα τραγούδησε Σταύρο Ξαρχάκο και Νίκο Γκάτσο. Δυο τραγούδια αυτών, τα «Μη λυγίσετε παιδιά (Liberté)» και «Όλα είναι τυχερά (Tout est question de chance)», κυκλοφόρησαν μόνο στη Γαλλία σε δίσκο 45' στροφών, σε ενορχήστρωση του συνθέτη. Παράλληλα στην Ελλάδα, εμφανίστηκε στην "Αθηναία" με τον Μάριο Κώστογλου και ηχογράφησε σε ενορχήστρωση του Μίμη Πλέσσα το δίσκο "Αθάνατα ρεμπέτικα", που κυκλοφόρησε στις 24 Νοεμβρίου.
Το πολιτικό τραγούδι στη δεκαετία του 70-80
mpouzouki.jpg
       Γύρω στο 1974-1976 αμέσως μετά τη μεταπολίτευση που ακολούθησε την πτώση της δικτατορίας, παρατηρήθηκε, όπως ήταν φυσικό άλλωστε, μια έξαρση του πολιτικού λόγου σ’ όλες τις μορφές της τέχνης.
       Στο τραγούδι, ειδικότερα, το φαινόμενο αυτό πήρε, όπως είπαμε, μεγάλες διαστάσεις και καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τη στάση και το έργο πολλών συνθετών οι οποίοι προέρχονταν κυρίως από τον ευρύτερο χώρο της αριστεράς.
       Η διαφορά της δεκαετίας του ’70 από την προηγούμενη, σε σχέση με το πολιτικό τραγούδι, είναι ότι αυτό δεν περιορίζεται στη διαμαρτυρία, αλλά φιλοδοξεί να προχωρήσει πιο πέρα, προσπαθώντας να εντοπίσει τις αιτίες που γεννούν τις κοινωνικές αντιθέσεις και διεκδικήσεις.
       Λογοι για τους
 οποιους τα πολιτικο τραγουδι ανθισε
       Οι λόγοι που προκάλεσαν την άνθηση του πολιτικού τραγουδιού είναι λίγο πολύ γνωστοί.
       1) Η πολιτική φόρτιση της εποχής.
       2) Ο δυναμικός κομματικός ανταγωνισμός.
       3) Ο επαναπροσδιορισμός των στόχων της αριστεράς και
       4) Η απαίτηση πιο ελεύθερης άσκησης της καλλιτεχνικής έκφρασης, είναι μερικοί απ’ αυτούς. Υπάρχουν όμως κι άλλοι, οι οποίοι θα πρέπει να αναζητηθούν στην προσπάθεια και τη σφοδρή επιθυμία ορισμένων συνθετών ν’ αδράξουν και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους έδιναν τότε οι πολιτικές καταστάσεις και οι κοινωνικές συγκυρίες οι οποίες ευνοούσαν αυτή την άνθηση. Για δυο τρία τουλάχιστον χρόνια, η παραγωγή τραγουδιών και μουσικών έργων με πολιτικό περιεχόμενο, έφτασε σε τέτοιο επίπεδο ώστε να γίνει καταναλώσιμο είδος και να ρυθμίζει τις κινήσεις της αγοράς του τραγουδιού, στο χώρο της δισκογραφίας, της συναυλίας και, ακόμα, της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας.
Έτσι, λοιπόν, το πολιτικό τραγούδι άρχισε να φθίνει, να παρακμάζει, αφού πρώτα είχε δημιουργήσει γύρω του έναν επικίνδυνο λαϊκισμό, που τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις του εισέπρατταν οι δυνάμεις εκείνες που το είχαν ενθαρρύνει και στηρίξει.
θα ήταν όμως ανιστόρητο να γενικεύσουμε αυτή την κατάσταση και να μη σημειώσουμε ότι, αρκετά τραγούδια και ορισμένα μουσικά έργα με πολιτικό περιεχόμενο, που γράφτηκαν στη δεκαετία του ’70, δε διακρίνονται για την ομορφιά και την αλήθεια τους. Όμως αυτά δεν είναι τα περισσότερα.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1980-1990
ΕΙΔΗ:HIP-HOP KAI ROCK
         HIP-HOP
         Μιλώντας για Hip-Hop οι περισσότεροι νομίζουμε ότι πρόκειται για είδος μουσικής αλλά δεν είναι έτσι. Ο όρος Hip-Hop γενικότερα πρόκειται για μια κουλτούρα αποτελούμενη από  4 διαφορετικά στοιχεία(elements) που είναι τα εξής: 1)MCing, 2)DJing, 3)Graffiti, 4)BreakDancing.
         To DJing είναι το στοιχείο που ασχολείται με την παραγώγη ήχου, όπου ο DJ προσπαθεί με διάφορες τεχνικές(break,jungle,hustle,cut) να φτιάξει από 1 οποιουδήποτε είδους κόμματι την ‘’παραγωγή’’ στην οποια ο ΜC(Microphone Controller) θα τραγουδίσει τους στίχους του.
         Το Graffiti(ή τεχνη του δρόμου) ασχολείται με την έκφραση συναισθήματων και το πώς τα αποδίδεις στον τοίχο βάφοντας τον με spray.
         Το BreakDancing  είναι ένα είδος χορού που αντιπροσωπεύει το Hip-Hop.  Είναι ελεύθερος χορός και μπορεί εύκολα ο χορευτής(B-Boy) να επινοήσει δικές του κινήσεις.
         Το MCing είναι το στοιχείο που θα αναλύσουμε γι’αυτό το Project. Φυσικά πρόκειται για το στοιχείο που ασχολείται με την μουσική. Το ΜCing ξεκίνησε να αποτελεί είδος του Hip-Hop την 10ετία του 1970-80 όταν στην Αμερική ένας άνθρωπος ξεκίνησε να λέει στίχους που είχε επινοήσει ο ίδιος πάνω σε ένα ρυθμό για να ενθαρρύνει τους  B-Boys.
         Στην Ελλάδα το Ηip-Hop ήρθε το 1986 όταν ένα νέο γκρουπ που έκανε κάποιο παράξενο, για τα δεδομένα της τότε εποχής, είδος μουσικής.
Αυτό το είδος μουσικής αποτελούταν από τη μουσική ενός οποιουδήποτε τραγουδιού αναδιοργανωμένη ώστε να μην θυμίζει το δείγμα που πήραμε και από τους στίχους που έγραψε ο
MC.Αυτό το γκρουπ ήταν οι FF.C(Fortified Concept=Οχυρωμένη Αντίληψη).Είχαν κοινωνικοπολιτικό στίχο και στα τραγούδια τους μιλούσαν για τα προβλήματα που μάστιζαν την κοινωνία, αλλά είχαν και κάποια άλλου είδους τραγούδια.
         Αργότερα, το 1997 ένα άλλο γκρουπ οι ΖΝ(Ζωντανοί Νεκροί) έφτιαξαν ένα νέο είδος, για την ελληνική ραπ σκηνή , το Battle στο οποίο οι ΜCs λογομαχούν μέσα απ’τα τραγούδια τους χρησιμοποιώντας ακατάλληλες λέξεις.
Μερικά διάσημα Hip-Hop σχήματα σήμερα
         1)Βήτα-Πεις
2)Βορ.Ας(Βόρεια Αστέρια)
3)ΚΛΜΤ
Union(Xoy,Knn,Οδβ)
4)12ος Πίθηκος
5)Τιγρέ Σποράκια
6)Επίλεκτοι
7)Απέχεις
8)Ψυχοδράμα
         9)Ζωντανοί Νεκροί
         Λαϊκό Τραγούδι
         Λαϊκό τραγούδι (λαϊκή/παραδοσιακό τραγούδι) ονομάζεται εκείνο το τραγούδι των Ελλήνων, δωσμένο σε ελληνική γλώσσα, που είναι εναρμονισμένο στο ύφος της ελληνικής αστικής λαϊκής μουσικής, τόσο από την αρχαιότητα, όσο και μεταγενέστερα, μετά το τέλος της δεκαετίας του 1950, όταν μια νέα γενιά μουσικών αναπτύχθηκε από το ρεμπέτικο τραγούδι, στη λαϊκή μουσική της εποχής.
         Στη σημερινή εποχή το λαϊκό τραγούδι εξελίχθηκε από το δημοτικό με όλες του τις λαϊκές παραδόσεις και το ρεμπέτικο, και ενισχύθηκε με καινοτομίες όπως η χρήση των ενισχυτών ή κι άλλων οργάνων (τύμπανο και των τεσσάρων οργάνων σε συγχορδία μπουζούκι, ηλεκτρική κιθάρα και αργότερα αρμόνιο).
         Στη Σμύρνη, την Πόλη και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της αυτοκρατορίας ο Ελληνισμός ζει και δημιουργεί, αντλώντας κάθε παράδοσή του στην κουλτούρα του παγκόσμιου πολιτισμού. Σε αυτό το ισχυρό και πανάρχαιο ιστορικό δέντρο θα έρθει να ανθίσει περί τον 17ο αι. το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι των πόλεων. Στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960, μια σειρά από διαφορετικά σχολεία προέκυψαν. Ένα μουσικό ρεύμα μεσογειακής καταγωγής (ή επιρροής) επηρέασε σημαντικά το λαϊκό τραγούδι, με έντονη χορευτική μουσική, των οποίων κύριοι εκτελεστές ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Μανώλης Χιωτης (συνθέτης), ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Σπύρος Ζαγοραίος, η Βούλα Πάλλα κ.ά. Σ'αυτά βοήθησε και η άνθιση των ελληνικών ταινιών, η περίφημη χρυσή κινηματογραφική εποχή των δεκαετιών '60 και '70. Έχουμε λοιπόν, από τη μια το κοινό, ομογενοποιημένο ελληνικό λαϊκό τραγούδι, με όλα τα ιδιώματα της ελληνικής παραδοσιακής κουλτούρας κι από την άλλη το ιδιόμορφο μουσικό ρέυμα του αστικού ρεμπέτικου (τραγουδιού των πόλεων), δημιουργημένο από την ελληνική παράδοση, κυρίως των Ελλήνων προσφύγων.
         ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80-90
          
         "Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, οι Έλληνες στρέφονταν προς τη μουσική, η οποία συνέβαλε ως καταλυτικός παράγοντας στην διαμόρφωση του πολιτισμού τους. Στον τομέα της μουσικής διακρίνονται πολλά είδη τα οποία, ανά καιρούς, -και πιο συγκεκριμένα η ελληνική μουσική- δέχονται επιρροές είτε εσωτερικές, είτε από το εξωτερικό. Επιπλέον, τα ποικίλλα είδη της μουσικής απαρτίζονται από διαφόρους καλλιτέχνες: τους ερμηνευτές, τους συνθέτες, τους μουσικούς και τους στιχουργούς.
          
          
         ΕΙΔΗ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ
         POP ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζονται ελαφριές μορφές ξένης μουσικής, ή αντίστοιχες ελληνικές δημιουργίες πάνω στα ίδια πρότυπα ρυθμού και μελωδίας (δεν θα πρέπει όμως να συγχέεται με την αντίστοιχη ελληνική λαϊκή μουσική σκηνή). Ο όρος POP προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής.
         Κάποια από τα πιο κοινά θέματα στα οποία αναφέρεται η POP μουσική είναι τα συναισθήματα και η ρομαντική αγάπη. Τα κύρια μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται είναι η κλασική κιθάρα, η ηλεκτρική κιθάρα, το αρμόνιο και τα ντραμς.
         ROCK Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll. Η μουσική ροκ (rock) [1] στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο ή συνθεσάιζερ.Η μουσική ροκ επηρεάστηκε και επηρεάζεται ακόμη και σήμερα από τα άλλα είδη μουσικής που είναι δημοφιλή ανά περίοδο. Στη δεκαετία του 1960, η παραδοσιακή (folk) μουσική των λευκών κοινοτήτων των ΗΠΑ επηρέασε το υβρίδιο που ήταν γνωστό ως ροκ εκείνη την περίοδο, αλλά και επηρεάστηκε από αυτό με αποτέλεσμα τη δημιουργία του φολκ ροκ. Παράλληλα, γίνεται γνωστό το μπλουζ ροκ που αποτελεί την έκφανση του ροκ που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην ηλεκτρική κιθάρα και στις μπλουζ ρίζες της μουσικής αυτής. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, εμφανίζεται το ψυχεδελικό ροκ, που φέρει στοιχεία από μουσικές της ανατολής. Λίγα χρόνια αργότερα, οι μουσικοί της ροκ που είχαν τζαζ παιδεία και μουσικοί τζαζ, δημιούργησαν το μίγμα που έγινε γνωστό ως τζαζ-ροκ φιούζιον, ή απλά φιούζιον. Στη δεκαετία του 1970, το ροκ υποσκελίστηκε από την επικράτηση της ντίσκο που αποτελούσε ένα μίγμα σόουλ, φανκ και λάτιν μουσικής και δέχτηκε επιρροές από τα είδη αυτά. Παράλληλα, δημιουργούνται τα υποείδη σοφτ ροκ, προγκρέσιβ ροκ, πανκ ροκ και χέβι μέταλ. Τη δεκαετία του 1980, γίνεται δημοφιλές το χαρντ ροκ και το εναλλακτικό ροκ (alternative rock) κάνει τα πρώτα του βήματα. Στην επόμενη δεκαετία, τα υποείδη της ροκ που εισάγονται είναι το γκραντζ, το μπριτ ποπ και το ανεξάρτητο ροκ (indie).
         Λαϊκό τραγούδι (λαϊκή/παραδοσιακό τραγούδι) ονομάζεται εκείνο το τραγούδι των Ελλήνων, δοσμένο σε ελληνική γλώσσα, που είναι εναρμονισμένο στο ύφος της ελληνικής αστικής λαϊκής μουσικής, τόσο από την αρχαιότητα, όσο και μεταγενέστερα, μετά το τέλος της δεκαετίας του 1950, όταν μια νέα γενιά μουσικών αναπτύχθηκε από το ρεμπέτικο τραγούδι, στη λαϊκή μουσική της εποχής.[1]
         Στη σημερινή εποχή το λαϊκό τραγούδι εξελίχθηκε από το δημοτικό με όλες του τις λαϊκές παραδόσεις και το ρεμπέτικο, και ενισχύθηκε με καινοτομίες όπως η χρήση των ενισχυτών ή κι άλλων οργάνων (τύμπανο και των τεσσάρων οργάνων σε συγχορδία μπουζούκι, ηλεκτρική κιθάρα και αργότερα αρμόνιο).
         Στη Σμύρνη, την Πόλη και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της αυτοκρατορίας ο Ελληνισμός ζει και δημιουργεί, αντλώντας κάθε παράδοσή του στην κουλτούρα του παγκόσμιου πολιτισμού. Σε αυτό το ισχυρό και πανάρχαιο ιστορικό δέντρο θα έρθει να ανθίσει περί τον 17ο αι. το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι των πόλεων. Στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960, μια σειρά από διαφορετικά σχολεία προέκυψαν. Ένα μουσικό ρεύμα μεσογειακής καταγωγής (ή επιρροής) επηρέασε σημαντικά το λαϊκό τραγούδι, με έντονη χορευτική μουσική, των οποίων κύριοι εκτελεστές ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Μανώλης Χιώτης (συνθέτης), ο Στολής Βοσκόπουλας, ο Σπύρος Ζαγοραίος, η Βούλα Πάλλα κ.ά. Σ'αυτό βοήθησε και η άνθιση των ελληνικών ταινιών, η περίφημη χρυσή κινηματογραφική εποχή των δεκαετιών '60 και '70. Έχουμε λοιπόν, από τη μια το κοινό, ομογενοποιημένο ελληνικό λαϊκό τραγούδι, με όλα τα ιδιώματα της ελληνικής παραδοσιακής κουλτούρας κι από την άλλη το ιδιόμορφο μουσικό ρεύμα του αστικού ρεμπέτικου (τραγουδιού των πόλεων), δημιουργημένο από την ελληνική παράδοση, κυρίως των Ελλήνων προσφύγων.
         Heavy metal
         Η δεκαετία του ’90 έχει χαρακτηριστεί ως μια περίοδος κρίσης για το heavy metal. Η ανάπτυξη του grunge των Nirvana, των Pearl Jam και των Alice in Chains παραμέρισε τα metal συγκροτήματα από το προσκήνιο. Όμως αυτό δεν εμπόδισε νέες και παλιές μπάντες να ξεχωρίσουν.
         Το 1990 κυκλοφορεί το Cowboys from Hell των Pantera. Ο δίσκος αποτελεί ορόσημο, καθώς ανέδειξε μια μπάντα που στο μέλλον θα διακριθεί μέσα στην κρίση και διότι αποτελεί το σημείο εκκίνησης του Νέου Κύματος Αμερικάνικου Heavy Metal που θα δημιουργηθεί αργότερα. Το 1991 όμως οι Metallica κυκλοφορούν το Metallica (Black Album), το οποίο βρέθηκε στην πρώτη θέση του Billboard 200 και αποτελεί από το 1991 μέχρι σήμερα τον πρώτο σε πωλήσεις δίσκο παγκοσμίως. Από τότε, όλοι οι δίσκοι της μπάντας την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας τους βρέθηκαν στην πρώτη θέση του Billboard 200, δείγμα της σημασίας του δίσκου για τη μπάντα. Το 1990, οι Megadeth με το Rust In Peace ξεκινούν μια περίοδο που περιλάμβανε εμπορικές επιτυχίες για τη μπάντα, με την κλασική σύνθεση των Ντέιβ Μαστέιν, Ντέιβ Έλλεφσον, Μάρτυ Φρίντμαν και Νικ Μένζα. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί το κλασικό Painkiller των Judas Priest, το οποίο όμως αποτελεί τον τελευταίο δίσκο της μπάντας για τα επόμενα επτά χρόνια και του τραγουδιστή της μπάντας Ρομπ Χάλφορντ μέχρι το 2005. Οι Death κυκλοφόρησαν δίσκους όπως το Symbolic το 1995 και το The Sound of Perseverance του 1998 που αποτέλεσαν τη γέννηση του τεχνικού death metal. Τέλος, οι Slayer κυκλοφορούν το Seasons In the Abyss το 1990, το οποίο επίσης γνώρισε εμπορική επιτυχία.
         Στις αρχές της δεκαετίας γεννήθηκε στη Νορβηγία το δεύτερο κύμα black metal με μπάντες όπως οι Mayhem, οι Burzum και οι Darkthrone. Το black metal χαρακτηρίζεται από τσιριχτά φωνητικά, γρήγορους ρυθμούς και κακές παραγωγές δίσκων, που προσέδιδαν έναν ωμό ήχο, καθιστώντας το είδος ακραίο. Το 1993 ωστόσο το ιδίωμα πήρε μεγάλη δημοσιότητα. Ο εμπρησμός εκκλησιών στη Νορβηγία από μέλη black metal συγκροτημάτων, η αυτοκτονία του τραγουδιστή των Mayhem, Ντεντ (Dead), και η δολοφονία του κιθαρίστα της μπάντας, Γιουρόνιμους (Euronymus), από το μοναδικό μέλος των Burzum, Βαργκ Βίκερνες (Varg Vikernes) έλαβαν μεγάλη διάσταση από τα μέσα ενημέρωσης[9]. Άλλες μπάντες που ξεχώρισαν ήταν οι Gorgoroth, οι Dimmu Borgir και οι Cradle of Filth.
         Στα μέσα της δεκαετίας ξεκίνησε η τάση ένωσης του heavy metal με άλλα είδη μουσικής, που κορυφώθηκε στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Οι Faith No More ανέμειξαν στοιχεία metal, hip hop και funk. Επίσης, μπάντες όπως οι Korn, οι System of a Down και οι Slipknot δημιουργήθηκαν αυτή τη δεκαετία και αποτέλεσαν τις μπάντες που δημιούργησαν το λεγόμενο nu metal.
         Επίσης αυτή τη δεκαετία διαμορφώνονται νέα κύματα. Στη Σουηδία δημιουργείται το Νέο Κύμα Σουηδικού Death Metal (N.W.O.S.D.M), που αναμειγνύει τα παραδοσιακά death metal φωνητικά με μελωδικά riff και πολλές φορές πλήκτρα. Οι In Flames, οι Opeth, οι Dark Tranquility, οι Arch Enemy και οι At the Gates αποτελούν ορισμένες μπάντες του νέου κύματος. Η πρώτη μπάντα, που ανέμειξε τις μελωδίες με το death metal θεωρείται η βρετανική μπάντα Carcass. Επίσης, στις Η.Π.Α, επηρεασμένες από τους Pantera, ορισμένες μπάντες δημιούργησαν το Νέο Κύμα Αμερικάνικου Heavy Metal (N.W.O.A.H.M) ή αλλιώς metalcore. Οι Lamb of God, οι Killswitch Engage, οι Avenged Sevenfold και As I Lay Dying είναι μερικές από αυτές. Κύρια επιρροή των μπαντών αυτών είναι τα thrash metal συγκροτήματα της δεκαετίας του ’80, και κυρίως οι Βραζιλιάνοι Sepultura.

         ΕΠΙΡΡΟΕΣ
         Πώς η μουσική επηρέασε τη μόδα
          
         Οι επιρροές για την εξέλιξη της μόδας καθώς και για τη δημιουργία των νέων τάσεων ασκούνται από διάφορους τομείς. Οτιδήποτε μας κεντρίζει το ενδιαφέρον και ερεθίζει τις αισθήσεις μας μέσα στην καθημερινότητα μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για δημιουργία και όταν η δημιουργία βρει το κατάλληλο κοινό τότε γίνεται μόδα. Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που έχει επηρεάσει τη μόδα μέσα στις δεκαετίες είναι η μουσική. Η μουσική έχει δημιουργήσει από στυλ εμφάνισης μέχρι στάσεις ζωής γεγονός που είναι εύκολο να παρατηρηθεί ρίχνοντας μια ματιά στα χρόνια που πέρασαν.
         Δεκαετία του ’50. Rock ’n’ Roll
         Το Rock ‘n’ roll της δεκαετίας του ’50 ήταν η έναρξη μιας μεγάλης τάσης που αφορούσε στον τρόπο ζωής και στις πεποιθήσεις όσον άκουγαν αυτό το είδος μουσικής. Επιπλέον επηρέασε και τo στυλ ντυσίματος επομένως ήταν πολύ σημαντική επιρροή για την μόδα και συνέβαλε αρκετά στη εξέλιξή της. Δερμάτινα μπουφάν, στενά σακάκια και μαλλιά με πολύ τζελ για τους άντρες και φούστες φαρδιές στο ύψος του γόνατου για τις γυναίκες είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα  για τη μόδα της εποχής.
         Δεκαετία του ’60 - Χίπις
         Πολύ έντονες επιρροές άσκησαν οι χίπις οι οποίοι άκουγαν συγκεκριμένη μουσική και ντυνόντουσαν με συγκεκριμένο στυλ. Ανάλογος ενός ολόκληρου τρόπου σκέψης ήταν και ο τρόπος ζωής και διασκέδασής τους που εκφράζονταν από τα τραγούδια τους και που γινόταν αντιληπτός άμεσα από την εμφάνισή τους. Χαλαρά και ανάλαφρα ρούχα με διάφορα χρώματα και πολλά σχέδια κυρίως  με λουλούδια που ήταν  ζωγραφισμένα πολλές φορές από τους ίδιους ακόμα και στα πρόσωπά τους.
         Δεκαετίες  ’70-’80 - Ντίσκο
         Ένα έντονο είδος μουσικής ήταν αυτό της Ντίσκο. Απόρροια της rock μουσικής με πολύ πιο  έντονους ρυθμούς. Ήταν και αυτό ένα από τα είδη που επηρέασαν κατά πολύ τη μόδα η οποία  βρήκε ανταπόκριση από μεγάλο κοινό. Οι τάσεις της μόδας εκείνης της εποχής επηρέασαν άμεσα ταινίες και βίντεο κλιπ τα οποία έγιναν και αντιπροσωπευτικά παραδείγματα εκείνης της εποχής. Ρούχα με έντονα χρώματα, στενές γραμμές με τονισμένους ώμους και γυαλιστερά υφάσματα είναι μερικά από τα δείγματα της εποχής.
         Δεκαετίες ’80-’90 - Χέβι Μέταλ
         μέταλ μουσική είναι ένα είδος μουσική που ακόμα και σήμερα έχει μεγάλο και φανατικό κοινό. Η επιρροή του λοιπόν απέναντι στη μόδα ήταν πολλή μεγάλη και οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτή τη μουσική διατηρούν  συγκεκριμένο στυλ στο ντύσιμό τους όλα αυτά τα χρόνια κάνοντας μικρές αλλαγές με τις οποίες καταφέρνουν να φαίνεται το στυλ τους πάντα σύγχρονο. Στα ρούχα τους κυριαρχεί το μαύρο  χρώμα και πολύ συχνά επιλέγουν τα  τζιν υφάσματα.
         Δεκαετίες ’90-2000 - Χιπ-χοπ και Ραπ
         Αυτό το είδος μουσικής ξεκίνησε από το τέλος της δεκαετίας του ’70 αλλά μεγάλο κοινό απέκτησε μετά το ’90. Είναι και αυτό ένα από τα πιο σημαντικά είδη που επηρέασαν τη μόδα. Το κίνημα της Ραπ μουσικής ήταν μεγάλο και το κοινό ιδιαίτερα φανατικό. Το στυλ των ατόμων που ακολουθούν την μουσική αυτή συμπληρώνεται με ανάλογο και χαρακτηριστικό στυλ στα ρούχα. Φαρδιά παντελόνια και μπλούζες, καπέλα και αλυσίδες είναι τα χαρακτηριστικά δείγματα.
                                  
           ΠΩΣ ΕΠΗΡΑΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
         ΠΥΞ-ΛΑΞ: «Εμείς ξεκινήσαμε όπως οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι ακούγοντας ροκ μουσική. Pink Floyd ας πούμε είναι το γκρουπ που αγαπάμε ακόμη και τώρα όλοι μας. Rolling Stones, Beatles, Animals και Soul μουσική έχουμε ακούσει, άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο. Έχουμε περάσει και από την λεγόμενη dance (new wave) σκηνή του 80' που λέγαμε πριν. Έχουμε μεγαλώσει και με τα Ελληνικά λαϊκά τραγούδια που έτσι και αλλιώς ακούγονται σε κάθε σπίτι. [..]Και στην Ελλάδα υπήρξαν και υπάρχουν καλλιτέχνες που μας έδωσαν καταπληκτικά πράγματα. Ο Τσιτσάνης για μένα είναι από τους μεγαλύτερους συνθέτες, ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Ζαμπέτας, ο Μαρκόπουλος, ο Ξαρχάκος και από τους πιο σύγχρονους ο Χάρης και ο Πάνος, ο Μαχαιρίτσας και οι Τερμίτες, ο Τσακνής, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Μάλαμας. Ειδικά ο Χάρης και ο Πάνος είναι ότι πιο άρτιο έχει βγει τις τελευταίες δεκαετίες.»
         ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ: «Περάσαμε δύο δεκαετίες μιας επίπλαστης ευδαιμονίας, που ευνόησαν ένα κλίμα ευνουχισμού της διανόησης.»
         ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: “όλα αυτά τα χρόνια, από το ’93 συγκεκριμένα που άρχισα να κάνω πράγματα μόνος μου και έγινα γνωστός σε πανελλαδικό επίπεδο, έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει μια σχέση η οποία έχει βασιστεί πάνω στην ειλικρίνεια, στον σεβασμό και στο ότι ο κόσμος που ακολουθεί αυτό που κάνω αισθάνεται ότι δεν τον ξεγελώ.”
         “Έχω αγαπήσει πάρα πολύ τη φωνή της Ελλάδας, τη Χαρούλα Αλεξίου, όχι σε όλα τα πράγματα που έχει κάνει αλλά στα περισσότερα. Νομίζω είναι η μεγαλύτερη των τραγουδιστριών. Επίσης αυτός που έκανε τα πιο μεγάλα πράγματα, ο αντίστοιχος σε αντρική φιγούρα δηλαδή, ήταν ο Γιώργος Νταλάρας, που δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο ήταν ειλικρινή όλα αυτά. Τα μέγιστα όμως κατ’ εμέ τα πρόσφερε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης διότι μ’ αυτή την απόλυτα απέριττη φωνή σε συνδυασμό με τα τραγούδια του Θεοδωράκη δημιούργησε προϋποθέσεις σε έναν λαό να επαναστατήσει. Καθώς επίσης ο Στράτος Διονυσίου, ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Μανώλης Μητσιάς, ο Γαβαλάς και αρκετοί άλλοι είναι κάποιοι που εκτιμώ και θαυμάζω.”
         ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ: Ξαφνικά λοιπόν εμείς τη δεκαετία του ’90 βρεθήκαμε σε έναν κυκεώνα κομματιών που έλεγαν «Αγάπη μου που έχεις φύγει» ή «Αγάπη μου πάμε στ’αστέρια». Και από την άλλη τα έντεχνα, όπου οι στίχοι δεν ήταν κάτι εκτός από κάτι σκληροπυρηνικούς που γράφανε στίχο σοβαρό όπως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου.
         ΜΑΝΤΩ: «Ζήσαμε καταστάσεις, δοκιμασίες. Σήμερα γίνεσαι εύκολα τραγουδιστής γιατί τα μέσα είναι πιο πολλά. Σήμερα δεν ξεχωρίζεις φωνή. Μπερδεύομαι. Ανοίγω το ραδιόφωνο και δεν ξέρω ποιος τραγουδάει»
         Άγνωστος είπε: "Δυστυχώς ή ευτυχώς τα 90s είναι η δεκαετία..του Ελληνικού Έντεχνου. Και είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι, όλοι όσοι μεγαλώσαμε στην δεκαετία του 90, από τους πιο σκληροπυρηνικούς μεταλλάδες, μέχρι τους πιο ψαγμένους χιπστεράδες μας επηρέασε έστω και λίγο αυτή η πυξ-λαξομάνια και σχεδόν όλοι έχουμε κάποιο cd, έχουμε πάει σε κάποια τέτοια συναυλία ή έχουμε ακούσει κάποιο τέτοιο κλαψιάρικο τραγούδι που μας θύμιζε το έτερον μας ήμισυ."
          
         ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 90
          
         ΠΟΠ: Δακης, Αννα Βισση, Καιτη Γαρμπη, Μαντω, Λευτερης Πανταζης, Μιχαλης Ρακιτζης, Διονυσης Σχοινας, Χρηστος Δαντης, Αλκηστις Πρωτοψαλτη
          
         ΛΑΪΚΆ: Νοτης Σφακιανακης, Δημητρης Μητροπανος, Πασχαλης Τερζης, Γιωρηος Νταλαρας, Κατερινα Κουκα
          
         ΡΟΚ: Βασιλης Παπακωνσταντινου, Ξυλινα Σπαθια, Domenica, Ημισκουμπρια, Υπογεια Ρευματα
          
         ΕΝΤΕΧΝΟ: Πυξ-Λαξ, Γιαννης Κοτσιρας, Ελενη Τσαλιγοπουλου, Σοφια Βοσσου, Αλκινοος Ιωαννιδης, Χαρουλα Αλεξιου, Ελευθερια Αρβανιτακη,Μιλτος Πασχαλιδης, Διονυσης Τσακνης, Γιαννης Ζουγανελης
          
         ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ: ειχε την μεγαλυτερη εξελιξη κατα την δεκαετια των '90
          
         ΓΝΩΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:
          
         "το ωραιοτερο πλασμα του κοσμου" (Πανταζης, '94)
         "αμοιβαια τα αισθηματα" (Σταματης Γονιδης, '92)
         "τα τσιγαρα, τα ποτα και τα ξενυχτια" (Κυριαζης)
         "ο αετος" (νοτης σφακιανακης, '94)
         "τσαι με λεμονι στο μπαλκονι" (δακης)
         "αγαπη καλοκαιρινη" (θανος καλιρης, '93)
         "λαμπω" (αννα βισση)
          
          


Ελληνικη Μουσικη(απο το 2000 μέχρι σημερα)
Ποια ειδη μουσικης αναπτυχθηκαν και ποια ειχαν την μεγαλυτερη διαρκεια;
      Αρχικά από το 2000 μέχρι σήμερα η μουσική που κυριαρχεί περισσότερο είναι το λαϊκό τραγούδι. Όμως βλέπουμε ότι και οι νέοι στη μουσική έχουν δίκια τους άποψη δηλαδή ακούν μουσική που τους αρέσει όπως είναι hip hop. Μέσα από αυτό το είδος οι νέοι μπορούν να εκφράσουν τα πράγματα που νιώθουν. Επίσης ένα άλλο είδος που συναντουμε είναι το έντεχνο όπου ακούγετε κυρίως από άτομα μεγάλης ηλικίας. Τελος ακούγετε από κάποιους ανθρώπους το ποπ και το ελληνικό ροκ.
¢    Λαϊκό τραγούδι  και Έντεχνο 
¢    Ποπ
¢    Ροκ
Ρεμπέτικο.   

1.Λαϊκό τραγούδι  και Έντεχνο .                                                                                
            Στη σημερινή εποχή το λαϊκό τραγούδι εξελίχθηκε από το δημοτικό με όλες του τις λαϊκές παραδόσεις και το ρεμπέτικο, και ενισχύθηκε με καινοτομίες όπως η χρήση των ενισχυτών ή κι άλλων οργάνων. Στο Λαϊκό του 80 η επίδραση της δυτικής ποπ μουσικής, είναι πλέον εμφανέστατη καθώς και ο ρυθμός σημειώνεται γρηγορότερος. Ως "λαϊκό-ποπ" θεωρείται το είδος του τραγουδιού που ερμηνεύουν σύγχρονοι καλλιτέχνες όπως Μαζωνάκης, Ρέμος, Πλούταρχος και άλλοι.Ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες ήταν ο Πάνος Κιάμος.
Panos-Kiamos-Ta-talent-shows-se-anebazoun-grhgora-alla-ama-koitakseis-kato-tha-zalisteis-39321-260x260.jpg
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από μικρό παιδί του άρεσε το τραγούδι και παρόλο που είχε περάσει στην Ιατρική Σχολή προτίμησε να ασχοληθεί με αυτό. Μετά από λίγο καιρό άρχισε να εμφανίζεται στα μεγαλύτερα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης μαζί του εμφανίζονταν μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής.
       2.Ποπ :ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζονται  από ελληνικές δημιουργίες πάνω στα πρότυπα ρυθμού και μελωδίας.  Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Κάποια από τα πιο κοινά θέματα στα οποία αναφέρεται η ποπ μουσική είναι τα συναισθήματα και η ρομαντική αγάπη. Τα κύρια μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται είναι η κλασική κιθάρα, η ηλεκτρική κιθάρα, το αρμόνιο και τα ντραμς. Επίσης ένας τραγουδιστής που διακρίθηκε ήταν ο Σάκης Ρουβάς.
 untitled.bmp                                    
   Στην ηλικία των 10 ετών πρωταγωνίστησε στην παράσταση "Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι". Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμπρωταγωνιστές του ενθουσιάστηκαν με το ταλέντο του και τον αποκαλούσαν το παιδί θαύμα. Τότε ήταν που ανακάλυψε την μεγάλη του αγάπη για την μουσική. Είναι αυτοδίδακτος στην κιθάρα και το ίνδαλμα του ήταν ο Έλβις Πρίσλεϊ.
    3.Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll. Η μουσική ροκ  στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως  από ηλεκτρικές κιθάρεςηλεκτρικό μπάσο και ντραμς. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο.Ένας καλλιτέχνης αυτού του είδους ήταν ο Στέλιος Ρόκκος.                                
   imagesCAXQ7BI4.jpg   Ξεκίνησε να τραγουδά και να παίζει κιθάρα επαγγελματικά στη Λήμνο το 1984 και από το 1988 εκτός Λήμνου. Από τότε έχει κυκλοφορήσει πάνω από 12 άλμπουμ, τα περισσότερα από τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία. Το μεγαλύτερο μέρος των τραγουδιών που έχει ερμηνεύσει είναι σε δικούς του στίχους και μουσική.
     4.Ρεμπέτικο τραγούδι (ή γενικά στον πληθυντικό Ρεμπέτικα)                         ονομάζεται το ελληνικό αστικό λαϊκό τραγούδι που εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και απέκτησε τη γνώριμη μορφή του, περίπου μέχρι την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα. Εξελίχθηκε κυρίως στα λιμάνια ελληνικών πόλεων όπου ζούσε η εργατική τάξη (τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο) και στη συνέχεια πέρασε και σε άλλα αστικά κέντρα. Την ίδια περίπου εποχή αναπτύχθηκε στα Ταμπάχανα Πάτρας μια διαφορετική μορφή αστικού λαϊκού τραγουδιού : τα ταμπαχανιώτικα.  Τέλος στο ρέμπετικο ένας από τους σημαντικότερους τραγουδιστές ήταν ο Βασίλης Τσιτσάνης.
  imagesCAKH3316.jpg  Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου του 1915 από Ηπειρώτες γονείς. Ο πατέρας του ήταν Γιαννιώτης και η μητέρα του από τα Ζαγόρια. Από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τη μουσική και έμαθε μαντολίνο και βιολί και φυσικά μπουζούκι. Το φθινόπωρο του 1936 ο Τσιτσάνης επισκέπτηκε την Αθήνα. Κύριος σκοπός του είναι να σπουδάσει Νομική, αλλά γρήγορα τον κερδίζει η μουσική. Οι πρώτες του επιρροές είναι τα τραγούδια του Βαγγέλη Παπάζογλου και του Μάρκου Βαμβακάρη.
      
¢    Ονοματα τραγουδιστων που εδρασαν την δεκαετια αυτη;
¢    Πάνος Κίαμος
¢    Παντελής Παντελίδης
¢    Πάολα Φωκά
¢    Γιώργος Μαζωνάκης
¢    Θάνος Πετρέλης
¢    Νίκος Οικονομόπουλος
¢    Χρήστος Χολίδης
¢    Πάνος Καλλίδης
¢    Νίκος Βέρτης
¢    Ηλίας Βρετός
¢    Βασίλης Παπακωσταντίνου
¢    Στέλιος Ρόκκος
¢    Τζίμης Πανούσης 
¢    Ποιες επιρροες οδηγησαν στην αναπτυξη αυτων των ειδων της μουσικης;
¢    Το λαϊκό τραγούδι είναι αθάνατο και αιωνόβιο σαν τα ψηλά βουνά. Ζωντανό κομμάτι της λαϊκής παράδοσης και του νεοελληνικού πολιτισμού, αντέχει και περνά στο 2000, όχι ως μουσειακό είδος, αλλά ως μορφή έκφρασης της καθημερινής μας ζωής, ως τρόπος λειτουργίας στη σημερινή μουσική μας πραγματικότητα. Στην ταραγμένη εποχή που ζούμε με κρίσεις ­ τεχνητές ή αληθινές ­ αξιών και οραμάτων, τα ρεμπέτικα τραγούδια με απλότητα, αλλά και ουσία αποτελούν έναν τρόπο αντίδρασης ή αντίστασης σε κάθε μορφής κατεστημένο.Σίγουρα το Ελληνικό τραγούδι πήρε το προβάδισμα απο το ξένο αθροιστικά σε όλες τις ηλικίες κάτι που δεν συνέβαινε στη δεκαετία του '80 ενω στη δεκατεία του '90 τα δύο ρεπερτόρια ήταν μοιρασμένα. Αν και με το διαδίκτυο, τα MTV, την εξέλιξη της επικοινωνίας κλπ οι αφορμές και οι πειρασμοί ήταν περισσότεροι, οι Ελληνες επέστρεψαν στα παραδοσιακά, τα δικα τους τα γνήσια και ατόφια με όλες τις εκδοχές τους σκυλάδικες ή μη ... μια επιστροφή που έγινε και στο φαγητό, στους ταξιδιωτικούς προορισμούς, ακόμα και στον τρόπο που χτίζουμε εν πολλοις, αλλα και στα έθιμα, που φαίνεται πολλοι να επιστρέφουν στις παραδομένες καθημερινές συνήθειες και τρόπο ζωης !! 
      Συνοψίζοντας , όλα σχεδόν τα είδη της Ελληνικής μουσικής από την εποχή του 60 μέχρι την σημερινή επηρεάζονται από τη ξένη μουσική. Εξαίρεση αποτελούν το λαϊκό(εκτός του λαϊκού ποπ τραγουδιού) και το έντεχνο.     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου