Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Β3-ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ


ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:
1. Παππάς Θεόδωρος
2. Ζαχαριάς Γεώργιος                

  ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Ορισμός:
Ρατσισμός είναι η κοινωνική ή πολιτική πρακτική διακρίσεων, που βασίζεται στο δόγμα της ανωτερότητας μιας φυλής, εθνικής ή κοινωνικής ομάδας και στην καλλιεργημένη αντίληψη των μελών της ο τί οφείλουν να περιφρουρήσουν την αμιγή σύσταση, την καθαρότητα της ομάδας τους, καθώς και τον κυριαρχικό τους ρόλο έναντι των υπολοίπων εθνικών, φυλετικών, κοινωνικών κλπ. ομάδων , που θεωρούνται κατώτερες.
Ομάδα 1: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
 Ορισμός:
Ρατσισμός των ρούχων. Ο άκρατος κομπλεξισμός που έχει ο άνθρωπος, τουλάχιστον ο Έλληνας και η Ελληνίδα, να κρίνει τον άλλον από το τι φοράει. Είτε φοράει ένα πανάκριβο φόρεμα/κοστούμι, είτε τζιν-σωλήνα και σταράκια.
Παραδείγματα:
 ''Κοίτα πόσο άσχημος είναι αυτός, φοράει γυαλιά και σιδεράκια... Κουτσομπολιά και κακίες που εισέρχονται στα αυτιά μας σε καθημερινή βάση...... Τί παριστάνουν όλοι αυτοί που κρίνουν τους ανθρώπους από την εξωτερική εμφάνιση...??? Αντί να κοιτάει ο καθένας την ''καμπούρα'' του, ασχολείται με την εμφάνιση των συνανθρώπων του και συμβάλλει στο διαχωρισμό των ανθρώπων και στη δημιουργία μειονοτήτων.  Με τη λογική των <<κριτών>> των ανθρώπων, όποιος γεννιέται άσχημος δεν έχει δικαίωμα να γίνει αποδεκτός από το κοινωνικό σύνολο.  Δυστυχώς, η εξωτερική εμφάνιση διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο για την επαγγελματική αποκατάσταση στις σύγχρονες κοινωνίες , εφόσον ο ρατσισμός απλώνει τα κλαδιά του σε όλο και περισσότερες ομάδες ανθρώπων,  το φαινόμενο αυτό εξελίσσεται παράλληλα με την ανέλιξη των κοινωνιών, ώστε να αποκτάει ποικίλες μορφές.
Υπάρχει όμως  μια μορφή ρατσισμού που δεν τη συζητάμε ,ούτε την αναλύουμε και που ίσως δεν προσφέρει και πολλές ευκαιρίες για καυγάδες ,λόγω του ότι δεν μπορείς να τη βάλεις ξεκάθαρα  σε ένα επίπεδο "ιδεολογικής" αντιπαράθεσης και επειδή τα κόμματα δεν ενδιαφέρονται για αυτή, δεν ενδιαφέρονται και τα ΜΜΕ και κατ 'επέκταση ούτε εμείς οι πολίτες .
Τι είναι αυτό που κάνει τους πιο πολλούς από εμάς με τη πρώτη ματιά ,να θεωρούμε τον όμορφο άνθρωπο ,έξυπνο και καλό και τον άσχημο ηλίθιο και κακό; Τι είναι αυτό που μας κάνει να κοροϊδεύουμε τους χοντρούς ή και τους πολύ αδύνατους, αυτούς που έχουνε φαλάκρα ,αυτούς που φοράνε γυαλιά ,τους αλλήθωρους ,όλους αυτούς γενικά που έχουνε κάποιο "κουσούρι"; Πως βλέπουμε εμείς οι τόσο "προχωρημένοι" και "προοδευτικοί" "καλλιτεχνικοί" τύποι αγγελίες στις εφημερίδες που ζητάνε "υπάλληλο ψιλικατζίδικου εμφανίσιμο"; Και δεν  συζητάμε για τον καλλιτεχνικό χώρο.
Τα σκουλαρίκια πχ. ή οι κοντές φούστες, τα μακριά μαλλιά ή ακόμα και τα σχισμένα ρούχα, επιτέλους πότε θα δεχτούν ότι η εμφάνιση είναι απλά ένα ασήμαντο πράγμα που ο καθένας το χτίζει διαφορετικά κάθε μέρα;
Στην Ελλάδα πολλές φορές μπορείς να καταλάβεις από το ντύσιμο του άλλου αν είναι ενδιαφέρον τύπος η όχι..π.χ. έχουμε στην Ελλάδα τους σκελίδες που κάνουν μπα...
 Στο εξωτερικό υπάρχουν πολύ πιο πολλοί τύποι με κάπως ανεξάρτητο ντύσιμο αλλά που στα μυαλά είναι σαν τους δικούς μας σκυλάδες...
Γενικά στον κόσμο δεν υπάρχουν φυλές, χώρες και λοιποί διαχωρισμοί. Ουσιαστικά υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν τυχαία πράματα. Δεν υπάρχει λόγος να διαχωρίζουμε, αφού είναι θέμα τύχης το που θα γεννηθούμε, θέμα μυαλού το πως θα εξελιχτούμε και φυσικά υπάρχει και το θέμα του περιβάλλοντος...αλλά αν θες να γίνεις κάτι διαφορετικό γίνεσαι πιστεύω. 
Μα είναι να φρικάρουν οι άλλοι όταν έχεις μια extreme εμφάνιση για αυτόν το σκοπιανά προκαλέσεις με την εμφάνιση σου δηλαδη,να δείξεις την αντίθεση σου σε κάθε τι κατεστημενο,οταν αυτή η eχtreme εμφάνιση γίνει πια σούπα τότε δεν ενοχλεί κανενα,ειναι κάτι συνηθισμένο.
Ομάδα 2:
 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ   
                                                                                                 
Οι άνθρωποι με αναπηρία αποτελούν το 13% του πληθυσμού και συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Οποιοδήποτε παιδί ή ενήλικας, που χρειάζεται ειδική πολύπλευρη στήριξη και μέριμνα για να βιώνει μια κανονική ζωή,εντάσσεται στα άτομα με αναπηρία. Οι συνάνθρωποί μας που πάσχουν από σωματικές αναπηρίες, από τύφλωση, από διαβήτη, από σκλήρυνση κατά πλάκας, από προβλήματα ακοής,από άσθμα, από δυσλεξία, από σύνδρομο ντάουν,από αυτισμό καθώς και τα άτομα που έχουν κάποιο επίπεδο νοητικής καθυστέρησης περιλαμβάνονται στα άτομα με αναπηρία.   Οι συμπολίτες μας με αναπηρία νιώθουν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση όπως όλοι μας! Οφείλουμε συλλογικά να τους ενισχύουμε, να τους στηρίζουμε αλλά σε καμία περίπτωση να τους λυπόμαστε. Τους ανθρώπους αυτούς πρέπει να τους κοιτάζουμε στα μάτια σαν ισότιμα μέλη της κοινωνίας και όχι να τους περιφρονούμε.
Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας. Προβλήματα υπάρχουν πολλά... Η ανεργία σε συνδυασμό με τον κοινωνικό αποκλεισμό και την ελλειπή εκπαιδευτική κατάρτιση οδηγούν τους ανθρώπους με αναπηρία σε φτώχεια και άλλος Γολγοθάς που έχουν να αντιμετωπίσουν.Δημόσια κτήρια, νοσοκομεία, δημαρχεία,πεζοδρόμια, αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες στερούνται υποδομών για να καλύψουν την πρόσβαση αυτών των ατόμων.Επίσης μετά από έρευνα αποδείχθηκε ότι μόνο το 2% των Ελληνικών ιστοσελίδων είναι κατάλληλες για άτομα με ειδικές ανάγκες, πόσες άραγε κατάλληλες ιστοσελίδες του Ελληνικού δημοσίου υπάρχουν για τα άτομα αυτά; Ο ρατσισμός προς τα άτομα με ειδικές ανάγκεςγνωρισε έξαρση από τη στιγμή πουδημιουργήθηκαν τα στερεότυπα και προκαταλήψεις σχετικά με το διαφορετικό. Κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα η Ελληνική Πολιτεία δεν έδειξε μέριμνα για τα άτομα με σωματική αναπηρία. Η ευαισθητοποίησή της 
σ‘αυτό το ζήτημα ξεκίνησε με το τέλος σχεδόν του πρώτου μισού του αιώνα. Κρίνεται βέβαια σκόπιμο να σημειωθεί ότι επρόκειτο για μια ταραχώδη περίοδο, ενώ τα στατιστικά στοιχεία που ανέδειξαν το διαμέτρημα του ζητήματος,άρχισαν  να αξιολογούνται αρκετά αργά. Οτιδήποτε πρωτοβουλίες αναπτύχθηκαν είχαν ως αφετηρία  ιδιώτες και το αποτέλεσμα τους ήταν η ίδρυση ιδρυμάτων. Τα ιδρύματα αυτά παρείχαν στα άτομα με φυσική υστέρηση, προστασία,εκπαίδευση και περίθαλψη ενώ αργότερα και επαγγελματική κατάρτιση. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σύνηθες φαινόμενο η αντιμετώπιση διαφόρων κοινωνικών ομάδων με βάση διακρίσεις και προκαταλήψεις, οι οποίες είναι τις περισσότερες φορές αβάσιμες. Δυστυχώς, το φαινόμενο αυτό εντοπίζεται σε μεγάλο βαθμό και στη χώρα μας. Δηλαδή, πολλά άτομα λόγω της διαφορετικότητάς τους, είτε αυτή υφίσταται σε εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό επίπεδο είτε οφείλεται σε λόγους υγείας(όπως τα άτομα με αναπηρία), αντιμετωπίζουν άδικη προς το πρόσωπό τους συμπεριφορά στην εκπαίδευση,στην επαγγελματική και κοινωνική τους συμβίωση με τους άλλους. Μια τέτοια ομάδα, όπως προαναφέρθηκε, είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Σήμερα στην ευρωπαϊκή ένωση ο αριθμός των ατόμων που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα αναπηρίας ξεπερνά τα πενήντα εκατομμύρια. Δηλαδή, δεν πρόκειται για κάποιο μεμονωμένο φαινόμενο. Στη κοινωνική τους ζωή τα άτομα αυτά αντιμετωπίζουν καθημερινά τον παραγκωνισμό και την απομόνωση από τα άλλα «φυσιολογικά» άτομα. Πέφτουν θύματα προκαταλήψεων λόγω κάποιας σωματικής αναπηρίας για την οποία δεν φέρουν καμία ευθύνη, αφού είτε την έχουν κληρονομήσει είτε είχαν κάποιο ατύχημα. Και από τη στιγμή που εμείς αδιαφορούμε καταπατείται το δικαίωμά τους στην κοινωνική προστασία.  Ένας άλλος τομέας στον οποίο παρατηρούνται μεροληπτικές συμπεριφορές σε βάρος των ατόμων αυτών είναι ο επαγγελματικός, κυρίως στον ιδιωτικό τομέα όπου στη χώρα μας η νομοθεσία δεν είναι το ίδιο αυστηρή όσο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πολλοί εργοδότες, λοιπόν, απορρίπτουν άτομα με ειδικές ανάγκες τα οποία αναζητούν εργασία, αν και πολλές φορές αυτά μπορεί να υπερτερούν σε ικανότητες σε σχέση με τους συναδέλφους τους. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι το ότι δεν τους συμφέρειοικονομικά να έχουν στις επιχειρήσεις τους άτομα τα οποία δικαιούνται ειδικές άδειες για ιατρικές εξετάσεις, μειωμένο ωράριο, κτλ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.μ.Ε.Α.) να είναι η κοινωνική ομάδα με το υψηλότερο δείκτη ανεργίας και με το χαμηλότερο εισόδημα, γεγονός που σύμφωνα με τον «Οργανισμό Ατόμων με Αναπηρία» καταπατεί το δικαίωμά τους για ίση μεταχείριση στον επαγγελματικό τομέα και στα καθημερινά αγαθά, αλλά και στην ισονομία. Ακόμα, χωρίς αυτό να αποτελεί τον κανόνα, αλλά ούτε και την εξαίρεσή του, διακρίσεις παρατηρούνται και στην εκπαίδευση. Αυτές είναι συνήθως έμμεσες και προκαλούνται λόγω έλλειψης ειδικών υποδομών (π.χ. ράμπες, ασανσέρ, κτλ.) στα σχολεία που στερούν τα παιδιά πό τη συμμετοχή τους σε διάφορες σχολικές ραστηριότητες και τη χρήση εργαστηριακών υποδομών οι οποίες μπορεί να βρίσκονται στο δεύτερο όροφο και όχι στο ισόγειο. Παρόλα αυτά, μερικές φορές, ορισμένοι καθηγητές παραγκωνίζουν τέτοια παιδιά επειδή χρειάζονται ειδικότερη μεταχείριση και προσπάθεια από αυτούς και ασχολούνται με τα υπόλοιπα παιδιά, στερώντας τους έτσι το δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση και στη συμμετοχή στην κοινωνία της πληροφορίας.

Οι Τρόποι αντιμετώπισης ρατσισμού εξαρτάται
από πολλούς φορείς.
Απ’ το άτομο  Ευαισθησία, κατανόηση,ανεκτικότητα και σεβασμός στο διαφορετικό. Αυτοκριτική για να οδηγηθούμε στην αυτογνωσία και να συνειδητοποιήσουμε την ισοτιμία μας με τους άλλους. Διάλογος, άνοιγμα προς το συνάνθρωπο, δεκτικότητα και καταδεκτικότητα, απλότητα, σεμνότητα, περιορισμός έπαρσης και αλαζονείας, χαρακτηριστικά που θριαμβεύουν σήμερα. Κοινωνική συνείδηση, αλληλεγγύη, βαθιά αίσθηση ανθρωπιάς. Απαλλαγή απόπροκαταλήψεις και εμπάθεια. Συνειδητοποίηση του προβλήματος που αναβιώνει στην εποχή μας. Ιδιαίτερα εμείς οι Έλληνες οφείλουμε να επιστρέψουμε στις παραδοσιακές αξίες μας του μέτρου, της δημοκρατίας, του ανθρωπισμού, της ολυμπιακής ιδέας κ.λπ., που θα μας ανυψώσουν ηθικοπνευματικά και θα μας υπενθυμίσουν τη χαμένη μας ευαισθησία.
 Οικογένεια  Η καλλιέργεια σεβασμού προς το διαφορετικό είναι το πρώτο που πρέπει να μαθαίνουμε. ‘Όπως και η απαλλαγή από προκαταλήψεις και στερεότυπα και μετάδοση αξιών και υψηλού ήθους. Απαραίτητος είναι ο διάλογος με τα παιδιά με σκοπό τη μύηση στην ιδέα των πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Προσωπικό παράδειγμα γονέων με υπεύθυνη ανθρωπιστική συμπεριφορά και κοινωνική συνείδηση, γιατί τα παιδιά μιμούνται τη στάση των γονέων.
Κράτος  Υγιής Δημοκρατία. Κατάλληλο ήθος-ύφος πολιτικής ηγεσίας ώστε να μην καλλιεργούν οι ίδιοι οι ηγέτες ρατσιστικές τάσεις στους πολίτες. Ενίσχυση κράτους πρόνοιας – ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε παιδεία, περίθαλψη, ασφάλιση κ.λπ. Εξασφάλιση καλών συνθηκών εργασίας με πνεύμα ισοτιμίας για όλους τους πολίτες . Ίσες ευκαιρίες για συμμετοχή των πολιτών στα κοινά, την τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.
 Σχολείο Ανθρωπιστική  παιδεία - απαλλαγή  του σχολείο από το μανδύα του προπαρασκευαστικούσταδίου για το πανεπιστήμιο. Καταλυτικός ο ρόλος του δασκάλου που μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές και να τους προσανατολίσει προς τα υψηλά ανθρωπιστικά ιδεώδη της ισοτιμίας, της συναδέλφωσης και της ουσιαστικής δημοκρατίας. Περισσότερες πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο με θέμα την υγιή αντιμετώπιση των ξένων.
ΜΜΕ Ειδικές εκπομπές με αντιρατσιστικό περιεχόμενο και απαραίτητος είναι ο ποιοτικός έλεγχος αυτών των εκπομπών

                                                 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Οι Συνέπειες του ρατσισμού δυστυχώς είναι αρκετές.Οι σημαντικότερες είναι οι ανισότητες στην εκπαίδευση η εύκολη και η χειραγώγηση των θυμάτων του ρατσισμού. Αλλά και η εκμετάλλευση, παραβιάσεις, σκανδαλώδεις ενέργειες, υποκρισία. Η Βία, η εγκληματικότητα, η απουσία υγιούς δημοκρατίας λόγω έλλειψης ίσων ευκαιριών για διάλογο, η συμμετοχή στα κοινά και πολυφωνία. Αλλά και η ανασφάλεια και το άγχος (για τα θύματα του ρατσισμού). Δε συμβάλλουν όλοι στο βαθμό που θα μπορούσαν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.  Η κοινωνία δεν αξιοποιεί εξολοκλήρου το δημιουργικό της δυναμικό Απουσία συνεργασίας, αλληλεγγύης και κοινωνικοπολιτικής συνείδησης -έλλειψη ανθρωπισμού. Επίσης και η διεύρυνση χάσματος μεταξύ αναπτυγμένων χωρών και μη («κοινωνία δύο τρίτων»),οι μειονότητες που ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης κ.λπ. Οι παραπάνω συνθήκες αναγκάζουν σήμερα περισσότερα από διακόσιες χιλιάδες Α.μ.Ε.Α να καταφεύγουν σε ιδρύματα, στερώντας τους έτσι την άσκηση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, όπως είναι και η αυτόνομη διαβίωση στην κοινωνία. Το δικαίωμα αυτό καταπατείται και στηνΕυρωπαϊκή Ένωση, αφού,δεν υφίσταται η ελεύθερη μετακίνηση των Α.μ.Ε.Α στις χώρες της Ε.Ε. λόγω παράλογων νομοθετικών εμποδίων που εμποδίζουν την έξοδό τους από την χώρα μόνιμης κατοικίας του.

Ομάδα 3:  Θρησκευτικός Ρατσισμός

Η αντιμετώπιση στο διαφορετικό

-Τι είναι ο θρησκευτικός ρατσισμός;

Θρησκευτικός ρατσισμός ή αλλιώς φανατισμός, είναι η μισαλλοδοξία, το μίσος δηλαδή εναντίον όσων έχουν διαφορετική άποψη (πολιτική τοποθέτηση, θρησκεία κ.λπ.)
´      Συνθήκες ανάπτυξης του θρησκευτικού φανατισμού
Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο
´      Άγνοια
´      Έλλειψη δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης
´      Η άρνηση της άλλης άποψης
´      Μειωμένη κριτική ικανότητα


-Αίτια του θρησκευτικού φανατισμού

Πολιτικά: Οι πολιτικοί εκμεταλλεύονται τη δύναμη της θρησκείας και τη χρησιμοποιούν ως στήριγμα της εξουσίας τους
Ψυχολογικά: Ο φανατισμός είναι μία εκδήλωση άρρωστης ψυχής που προσπαθούν να κρύψουν κάτω από αυτόν συμπλέγματα κατωτερότητας, εγωισμό, επιθετικότητα
Θρησκευτικά: Οφείλονται στην δογματοποίηση του φανατισμού από μερικές θρησκείες ή σε υπερβολικό ζήλο




-Συνέπειες του θρησκευτικού φανατισμού

´      Αλλοιώνει την πίστη
´      Καταπνίγει τη θρησκευτική ελευθερία του ατόμου
´      Καταστρέφει ανθρώπινες ζωές και υλικά αγαθά
´      Δημιουργεί κοινωνικές και πολιτικές αναστατώσεις
´      Σκανδαλίζει τους θρησκευτικά αδιάφορους οδηγώντας τους στην αθεΐα
´      Διασπά την ιερή ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος

-Παραδείγματα θρησκευτικού φανατισμού
v      1. Η Marwa El-Sherbini, 31 ετών, έφτασε στη Γερμανία πριν τρία χρόνια, συνοδεύοντας τον σύζυγό της Ali El-Sherbini, που ολοκλήρωνε τη διδακτορική του διατριβή στη φαρμακολογία, στο Ινστιτούτο Max Planck της Δρέσδης. Η Marwa ήταν φαρμακοποιός και μέλος της εθνικής ομάδας handball της Αιγύπτου. Τις σπουδές του συζύγου χρηματοδοτεί το Αιγυπτιακό κράτος, και η διατριβή επρόκειτο να υποστηριχτεί σε λίγους μήνες. Η μικρή οικογένεια επρόκειτο να επιστρέψει στην Αίγυπτο πριν το τέλος του χρόνου.
Η Μάρουα Αλ-Σερμπίνι.
Η Μάρουα Αλ-Σερμπίνι.
Προετοιμαστείτε για τα χειρότερα και συνεχίστε στην περίληψη της ιστορίας αυτής, με κάποιες διορθώσεις επί του πρωτοτύπου:
Ένα χρόνο πριν, η Marwa με την κλασική μαντήλα που φορούν οι μουσουλμάνες (και που αν δεν τη φορούν θεωρούνται από τους ομοθρήσκους τους πόρνες κτλ) πήγε το γιο της στην παιδική χαρά. Σε μια κούνια καθόταν ο 28χρονος Alex W., άνεργος Γερμανικής καταγωγής που επαναπατρίστηκε από τη Ρωσία. Η Marwa του ζήτησε να κατέβει από την κούνια, για να ανεβάσει το γιο της. Τότε αυτός την προσέβαλε : ισλαμίστρια, βρωμιάρα, πόρνη, τρομοκράτισσα, και της επιτέθηκε προσπαθώντας να της βγάλει την μαντήλα.
Εκείνη του έκανε μήνυση για ρατσιστική προσβολή και ρατσιστική βία. Ο Alex W. καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό, σε πρόστιμο 780 ευρώ. Η ποινή του κρίθηκε μικρή και ο εισαγγελέας άσκησε έφεση, με την προοπτική μιας ενδεχόμενης φυλάκισης. Πολύ περισσότερο, που ο Alex W. είπε στην απολογία του, πως δεν θα προσέβαλε ποτέ κάποιον, παρά μόνο άν ήταν ίσος του.
Η υπόθεση έφτασε στο εφετείο της Δρέσδης, την Τετάρτη 1η Ιουλίου 2009, παρόντος του συζύγου της Ali El-Sherbini και του τρίχρονου πλέον παιδιού της. Την ώρα που κατέθετε η Marwa, έγκυος 3 μηνών στο δεύτερο παιδί τους, ο κατηγορούμενος της επετέθη με στιλέττο και της κατάφερε 18 πλήγματα, από τα οποία και υπέκυψε, μέσα στην αίθουσα του εφετείου. Ο Ali, που έσπευσε σε βοήθειά της, δέχτηκε κι αυτός μια μαχαιριά, και ακόμα χειρότερα, οι αστυνομικοί που κλήθηκαν να βοηθήσουν (μέσω inerphone, γιατί δεν υπήρχαν αστυνομικοί μέσα στην αίθουσα), θεώρησαν ότι ο Ali ήταν ο επιτιθέμενος (αφού είχε αράβικη φάτσα) και τον πυροβόλησαν. Όταν συνήλθε από το κώμα σε νοσοκομείο της Δρέσδης, έμαθε ότι είχε χάσει τη γυναίκα του και το δεύτερο παιδί του… Το πρώτο παιδί το παρακολουθούσαν ψυχολόγοι.
Ο εισαγγελέας είπε, πως επρόκειτο για μία πράξη ξενόφοβη ίσως, αλλά για μενονωμένο περιστατικό από ανισόρροπο δράστη.
Την Κυριακή 5 Ιουλίου, ήρθε η οικογένεια της Marwa να παραλάβει τη σορό της, για να την κηδέψει την Δευτέρα στην Αλεξάνδρεια. Την ίδια μέρα έδινε διαδήλωση στη Δρέσδη, διαδήλωση, που μεταξύ άλλων καταδίκαζε τη σιωπή των γερμανικών και ευρωπαϊκών μηδίων.

2. 41χρονος σκότωσε εκ προμελέτης τη 16χρονη ανιψιά του με πυροβολισμούς, για να «ξεπλύνει την τιμή» της οικογένειας. Αυτό επειδή το κορίτσι είχε βιαστεί το προηγούμενο έτος, και, έχοντας μείνει έγκυος, έφερε δυο μήνες πριν στον κόσμο ένα αγοράκι το οποίο κράτησε η οικογένειά της.


-Έρευνες  για το θρησκευτικό ρατσισμό

1.Σύμφωνα με τη μετά-ανάλυση 55 ανεξάρτητων ερευνών, που πραγματοποιήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και στις οποίες συμμετείχαν περισσότεροι από 20.000 χριστιανοί, τα μέλη των θρησκευτικών κοινοτήτων τείνουν να σχηματίζουν προκατειλημμένη άποψη για ανθρώπους από διαφορετικές φυλές.
Το γενικό συμπέρασμα της ανάλυσης ήταν πως, όσο πιο αφοσιωμένος είναι κάποιος στη θρησκευτική του κοινότητα τόσο περισσότερο ρατσιστής καταλήγει. Η ανάλυση διεξήχθη από ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής την καθηγήτρια Wendy Wood, κοσμήτορα στο κολέγιο USC. Δημοσιεύεται
στο τεύχος Φεβρουαρίου του Personality and Social Psychology Review.
«Οι θρησκευτικές ομάδες, διακρίνουν μεταξύ των οπαδών και των μη-οπαδών και μεταξύ ηθικών και ανήθικων ανθρώπων. Έτσι ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στην έρευνά μας, οι έντονα θρησκευόμενοι άνθρωποι, που ήταν συνήθως λευκοί Χριστιανοί, έκαναν διακρίσεις εις βάρος άλλων που ήταν διαφορετικοί από αυτούς εννοώντας μαύρους και άλλες μειονότητες», δήλωσε επί του θέματος η κ.Woods.
Οι περισσότερες από τις μελέτες που αναλύθηκαν από την ομάδα των συντακτών επικεντρώνονταν στους χριστιανούς, επειδή ο χριστιανισμός είναι η πιο κοινή θρησκεία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ανάλυσή των ερευνών κατέληξε στο συμπέρασμα πως υπάρχει σημαντικά μικρότερος ρατσισμός μεταξύ των ανθρώπων χωρίς ισχυρή θρησκευτική πίστη.
Η κ. Woods υποστηρίζει ότι οι ρατσιστικές τάσεις δεν θα πρέπει να περιορίζονται σε μια μόνο θρησκεία: «Όλες οι θρησκείες προσφέρουν μια ηθική ταυτότητα και οι ανα τον κόσμο θρησκείες – συμπεριλαμβανομένων των βουδισμού, ινδουισμού, μουσουλμανισμού, ιουδαϊσμού και χριστιανισμού- αναφέρονται και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στους οπαδούς τους».
Παρά τη συμμετοχή των θρησκευόμενων στην εδραίωση των αστικών δικαιωμάτων και στις πιο πρόσφατες προσπάθειες για τη φυλετική ισότητα, οι συντάκτες βρήκαν έναν ισχυρό συσχετισμό μεταξύ της θρησκευτικής πίστης και του ρατσισμού, «μετρώντας» ουσιαστικά τη στάση των πιστών απέναντι στη θρησκεία και τις φυλετικές μειονότητες.
Οι μελέτες των ιδιαίτερα αφοσιωμένων ομάδων παρουσίασαν μέγιστο συσχετισμό μεταξύ της θρησκείας και του ρατσισμού. Η έρευνα «χτυπάει το καμπανάκι» στη χριστιανική εκκλησία για τη μικρή συμμετοχή της σε χώρες που δεν χαρακτηρίζονται από πολυπολιτισμικότητα.
Η ανάλυση της κ. Woods αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια στην προ 40 ετών περίπου διάσημη «επιστολή από τη φυλακή του Μπέρμιγχαμ», με την οποία ο Martin Luther King Jr., οποία ασκούσε δριμύτατη κριτική στους θρησκευτικούς ηγέτες, οι οποίοι ασπάστηκαν σε γενικές γραμμές την άποψη πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά δεν προσπάθησαν να τη διδάξουν και να την εφαρμόσουν.
Πηγή: Information Clearing House




2. Νέα έρευνα δύο ψυχολόγων του πανεπιστημίου του British Columbia από το Βανκούβερ του Καναδά δείχνει πως οι άνθρωποι με αναλυτικό τροπο σκέψης τείνουν να μην εκφράζουν ισχυρές θρησκευτικές πεποιθήσεις. Οι συγγραφείς της έρευνας, που δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος του Science σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν στους αναγνώστες τους ότι δεν αξιολογούν την θρησκευτική πίστη, ούτε θέλουν να αποδείξουν την "παράλογη" φύση της. Παρ΄όλα αυτά, πολλοί είναι εκείνοι που θα βρούν στην έρευνα βάση, για να αποδώσουν την θρησκευτική πίστη στην έλλειψη κριτικού τρόπου σκέψης αν όχι και στην απλή "βλακεία".
Η θρησκευτική πίστη ήταν ανέκαθεν ένα μέγεθος δύσκολα μετρήσιμο με επιστημονικές μεθόδους. Η πληθώρα μορφών που μπορεί να πάρει το θρησκευτικό αίσθημα και η απουσία κοινών αρχών από άτομο σε άτομο καθιστούν κάθε επιστημονική προσπάθεια μέτρησής του τόσο αυθαίρετη, όσο θα ήταν και η μέτρηση του τί κάνει ένα άτομο καλλιτέχνη ή ευγενικό. Οι ερευνητές Gervais και Norenzayan αναγνωρίζουν το περιορισμένο του δείγματός τους, μα δεν υποτιμούν τα ευρήματά τους. Οι εθελοντές που έλαβαν μέρος στην έρευνα έπρεπε πρώτα να κάνουν πράγματα που απαιτούσαν αναλυτικό πνεύμα και μετά να διαλέξουν μεταξύ από προτάσεις όπως "Πιστεύω στο Θεό" ή "Δεν ξοδεύω πολύ χρόνο σκεπτόμενος τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις". Στο πρώτο στάδιο, για παράδειγμα, μισοί εθελοντές παρακολουθούσαν το διάσημο γλυπτό του Ροντέν με τον σκεπτόμενο άνδρα ένώ οι υπόλοιποι ένα αρχαιοελληνικό γλυπτό παρόμοιου τύπου αλλά διαφορετικού πνεύματος, που αναπαριστούσε έναν αθλητή.
Εκεί που εντοπίζεται η δύναμη αυτής της έρευνας είναι στο ότι επιχειρεί να εδραιώσει μια αιτιώδη σχέση μεταξύ αναλυτικού πνεύματος και θρησκείας. Δεν εξετάζει απλά το αν οι άθεοι τέινουν να σκέφτονται πιο αναλυτικά αλλά το αν ο συγκριτικός τρόπος σκέψης ενθαρρύνει την δυσπιστία σε θρησκευτικά δόγματα. Όπως προκύπτει τελικά, η επιστημονική παιδεία έχει την τάση να μειώνει τη θρησκευτικότητα.
Ακόμα και με αυτό το αποτέλεσμα όμως, η θρησκεία δεν "πλήττεται" συνολικά. Η έρευνα των Gervais και Norenzayan εστιάζει στην εγκαθιδρυμένη Ιουδαιο-χριστιανική αντίληψη της θρησκείας. Έτσι, οι "αντισυμβατικοί" πιστοί που δεν εμπίπτουν στο παραδοσικό χριστιανικό μοντέλο, π.χ. Μαξ Πλανκ, δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στην παραπάνω έρευνα. Η θρησκεία διερευνάται ως έκφραση πολιτισμού ή τρόπου ζωής. Ελάχιστα ασχολείται με το φιλοσοφικό της ρεύμα και το πως την οραματίστηκαν συγγραφείς σαν τον Χουμ ή τον Καντ. Συμπερασματικά, η θρησκεία "εκτίθεται" ως νοητικό εμπόδιο σε μια καλύτερη εξήγηση του φυσικού κόσμου μα διατηρεί την εγκυρότητά της μέσα από την πλούσια φιλοσοφική της παράδοση.



3. Οι συγγραφείς ανέλυσαν στοιχεία από 55 μελέτες σχετικά με τη θρησκεία και το ρατσισμό στην Αμερική χρονολογείται στην εποχή του Εμφυλίου Δικαιωμάτων. Σε συνδυασμό, οι μελέτες περιλαμβάνουν περισσότερους από 22.000 συμμετέχοντες, κυρίως λευκό και Προτεστάντες. Μια περίληψη της μελέτης αναφέρει:. "Μια μετα-αναλυτική ανασκόπηση του παρελθόντος έρευνα αξιολόγησε τη σχέση μεταξύ της θρησκευτικότητας και του ρατσισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Civil Rights Act Θρησκευμάτων ρατσισμού αντανακλά εν μέρει διακομματική δυναμική Δηλαδή, μια ισχυρή θρησκευτική ομάδα-στην ταυτότητα. συνδέθηκε με παρέκκλιση των φυλετικών έξω-ομάδες. Άλλες φυλές μπορεί να αντιμετωπίζονται ως έξω-ομάδες, επειδή η θρησκεία ασκείται σε μεγάλο βαθμό εντός αγώνα, επειδή η εκπαίδευση σε μια θρησκευτική ταυτότητα στην ομάδα προωθεί τη γενική εθνοκεντρισμό, και επειδή διάφορα άλλα φαίνεται να είναι σε ανταγωνισμό για πόρων. Επιπλέον, θρησκευτική ρατσισμός συνδέεται με τις βασικές αξίες της ζωής της κοινωνικής συμμόρφωσης και σεβασμό στην παράδοση. Στην υποστήριξη, τα άτομα που ήταν για θρησκευτικούς λόγους συμμόρφωσης και την παράδοση που εξέφρασε ο ρατσισμός μειωθεί τα τελευταία χρόνια με τη μειωμένη κοινωνική αποδοχή του εμφανείς φυλετικές διακρίσεις . Οι συγγραφείς δεν βρίσκουν ότι η φυλετική ανοχή προκύπτει από ανθρωπιστικές αξίες, σύμφωνα με την ιδέα ότι η θρησκευτική ανθρωπισμού εκφράζεται σε μεγάλο βαθμό στην ομάδα-μέλη. Μόνο η θρησκευτική αγνωστικιστές ήταν ρατσιστικά ανεκτική. "Η ανάλυση δεν επικεντρώνονται στο πώς ο ρατσισμός-θρησκεία σύνδεση παίζει έξω στις εκκλησίες και θρησκείες κυρίως κατοικείται από ανθρώπους του χρώματος, ή πόσο μη-ιουδαιο-χριστιανική θρησκεία επηρεάζει τη φυλετική στάση των οπαδών ». Ωστόσο, οι συγγραφείς της μελέτης υπέθεσε ότι η ανάλυσή τους θα κρατήσει όλη την θρησκείες του κόσμου.

Ομάδα 4: Ρατσισμός και Εθνικότητα

Ορισμός:
Η έννοια ρατσισμός προκύπτει από την λέξη ‘’ race ‘’ που σημαίνει  φυλή-γενος , δηλαδή ο ρατσισμός αποτελεί την έκφραση όλων των ξενοφοβικών σκέψεων και τάσεων που έχει ένα άτομο , ομάδα , κοινωνικό σύνολο ….
Ο ρατσισμός καλλιεργεί το αίσθημα της υπεροχής ή της μειονεξίας , με αποτέλεσμα να κλυδωνίζεται (ταλαιπωρείται) η κοινωνική αρμονία και να διασπάται η κοινωνική συνοχή ….
Συγκεκριμένα μιλώντας για τον εθνικοφυλετικό  ρατσισμό πρέπει να τονίσουμε ότι :
1.      Υπάρχει καχυποψία και περιφρόνηση απέναντι στα άτομα που έχουν διαφορετικό χρώμα από εμάς .
2.      Ύπαρξη της αίσθησης της υπεροχής ενός έθνους έναντι των άλλων (σοβινισμός) .

Αίτια του ρατσισμού αυτού :
1.      Το αίσθημα της ξενοφοβίας διακρίνει περισσότερο κάποιους λαούς , ιδιαίτερα στην εποχή μας , που χαρακτηρίζεται από μαζικές μετακινήσεις λαών.
2.      Η συνύπαρξη μειονοτήτων σε μια χωρά ή περιοχή γεννά προβλήματα , λόγω των διαφορετικών ηθών και εθίμων , θρησκευτικών αντιλήψεων κτλ...
3.      Ο κίνδυνος αφομοίωσης των μικρών λαών από ισχυρά κράτη ενισχύει το αίσθημα της αυτοσυντήρησης και τους συσπειρώνει γύρω από τα εθνικά τους χαρακτηρίστηκα…

ΤΡΑΝΤΑΧΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ:
Α) Για παραδειγμα στην αρχαια Αθηνα υπηρχαν οι ελευθεροι και οι δουλοι.
Β) Στο μεσαιωνα οι ευγενεις και οι δουλοπάροικοι.
Γ) Στην Αμερικη οι Ινδιάνοι συγκρούονταν με τους άποικους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αγώνας των Αφροαμερικανών  στις Η.Π.Α για την εξάλειψη των διακρίσεων εναντίων τους οι οποίες έρχονται σε σύγκρουση με τις αρχές και τα ιδανικά του συγκεκριμένου κράτους. Το τέλος στις διακρίσεις αυτές απέναντι στους Αφροαμερικάνους το έδωσε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ όπου κατά της διάρκεια των δεκαετιών 1950-60 εκείνος και οι Αφροαμερικάνοι πέτυχαν μαζί το περιορισμό των νομοθετικών διακρίσεων εις βάρος τους , αποκτώντας και δικαίωμα ψήφου το 1963…
Οι τσιγγάνοι που ζουν σε διάφορα μέρη σε όλη την Ελλάδα συνήθως έξω από οργανωμένους οικισμούς πολλές φορές ξεπερνούν τα όρια της ανθρώπινης εξαθλίωσης. Ασκούν περιστασιακές εργασίες που τους αποφέρουν τα προς το ζην τους χωρίς ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη . Σε συντριπτικό ποσοστό παραμένουν λειτουργικά αναλφάβητοι , αγνοώντας όχι μόνο το πλέγμα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που διέπουν την σχέση κράτους – πολίτη , αλλά και αυτή την ικανότητα γραφής και ανάγνωσης… Με λίγα λόγια ‘’Οι Έλληνες τσιγγάνοι υφίστανται τον κοινωνικό αποκλεισμό και ζουν στο περιθώριο ‘’
 Η επιθυμία απόκτησης εξουσίας , οι προκαταλήψεις , οι δεισιδαιμονίες και η ηθική εξαχρείωση οδήγησαν στην δημιουργία μιας ρατσιστικής ομάδας λεγόμενη ΚΟΥ ΚΛΟΥΞ ΚΛΑΝ , οι όποια κατέφυγε σε σοβαρά εγκλήματα εναντία στους μαύρους… Αυτοί έδεσαν έναν μαύρο σε ένα σχοινί. Τον πέταξαν σε μια παγωμένη λίμνη και γύρω αυτοί γελούσαν και ούρλιαζαν. Μετά από μια ώρα τον άφησαν ελεύθερο λέγοντας του να μην γυρίσει πίσω το κεφάλι του γιατί θα του το κόψουν!!!
Ακόμη ο Χερν Λώουτερ δέθηκε στην ουρά ενός αλόγου και σύρθηκε μες στη νύχτα ως την άκρη ενός πόταμου. Αφού τον ακρωτηριάσαν τον άφησαν εκεί…
Επίσης ένας μαύρος κατηγορήθηκε για τον βιασμό μιας λευκής κοπέλας. Αφού τον εξευτέλισαν , πέρασαν από πάνω από το πτώμα του με αυτοκίνητο και το άφησαν σε κοινή θεά για μια μέρα προς παραδειγματισμό όλων των υπολοίπων μαύρων…
ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΕ ΟΤΙ :
-Το 1866 καταγράφηκαν 97 νεκροί σε περιοχές της Αφρικής.
-Το 1867 καταγράφηκαν 70 νεκροί από λιντσάρισμα σε κρεμάλα.
-Το λεγόμενο κυνήγι Νέγρων είχε 46 νεκρούς και 80 τραυματίες.
Διάλεξε τους φίλους σου, ανάλογα με τον χαρακτήρα τους και τις κάλτσες σου ανάλογα με το χρώμα τους… Είναι παράλογο να διαλέγεις τις κάλτσες σου ανάλογα με τον χαρακτήρα τους , όπως επίσης είναι αδιανόητο να διαλέγεις τους φίλους σου ανάλογα με το χρώμα τους!

Ομάδα 5: Ρατσισμός και φύλο
Ερωτηματολόγιο.
¨      Γνωρίζετε επακριβής την σημασία του ρατσισμού;
1) ΝΑΙ                   2) ΟΧΙ  
¨      Ποιος κατά τη γνώμη σας είναι ο σημαντικότερος λόγος που οι άνθρωποι οδηγούνται στον ρατσισμό;
1)Έλλειψη παιδείας.
2)Προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια.
3)Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα μιας κοινωνίας.
4)Βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών.
5)Ηθική εξαχρείωση .
¨      Έχετε πάρει μέρος σε οποιαδήποτε μορφή ρατσισμού ;
1) ΝΑΙ èα)θύμα                      2) ΟΧΙ
             β)θύτης
             γ)παρατηρητής
¨      Έχετε δεχτεί ρατσισμό ή έχετε προκαλέσει αυτόν για να δείξετε πως είστε ανώτεροι από τους άλλους ;
         1) ΝΑΙ                            2) ΟΧΙ
¨      Θεωρείτε πως ο ρατσισμός ανάμεσα στα δυο φύλα πρέπει να υφίσταται ; Να αιτιολογήσετε την άποψη σας .
       --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
¨      Ποιο από τα δυο φύλα ανθρώπων προκαλούν περισσότερο  τον ρατσισμό ;
Άνδρας                      2) Γυναίκα
¨       Θα μπορούσατε να κάνετε ερωτική σχέση με έναν άνθρωπο από διαφορετική φυλετικότητα ;
NAI                          2) OXI
 
¨      Θα χειροδικούσατε απέναντι στο αδύνατο φύλο;
ΝΑΙ                          2) ΟΧΙ

 Ποσοστά
  1. ΝΑΙ(97%)   ΌΧΙ(3%)
  2. 1(39%) 2(50%) 3(8%) 4(2%) 5(1%)
  3. α) 9% β) 60% γ) 10% ΌΧΙ(21%)
  4. ΝΑΙ (34%) ΌΧΙ (66%)
  5. 1(73%) 2(27%)
  6. 1(75%) 2(25%)
  7. 1(17%) 2(83%)


Χώρες στις οποίες εκδηλώνεται το φαινόμενο του ρατσισμού.
Ø      ΚΑΝΑΔΑΣ - Το 29% των γυναικών (από πανεθνικό αντιπροσωπευτικό δείγμα 12.300 γυναικών) ανέφεραν ότι υπήρξαν θύματα άσκησης σωματικής βίας από τον τωρινό ή πρώην σύντροφό τους από την ηλικία των 16 και μετά.
Ø      ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ- Ποσοστό 20% από 314 γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι έχουν χτυπηθεί ή κακοποιηθεί από σύντροφό τους.
Ø      ΣΟΥΗΔΙΑ - Ποσοστό 20% από 1.500 γυναίκες έχουν πέσει θύματα φυσικής επίθεσης σύμφωνα με έρευνα του 1997.
Ø      ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ - Το 25% των γυναικών (τυχαίο δείγμα από μια περιφέρεια) έχουν γρονθοκοπηθεί ή χαστουκισθεί από τωρινό ή πρώην σύντροφό τους κάποια στιγμή της ζωής τους.
Ø      ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ - Το 28% των γυναικών (πανεθνικού αντιπροσωπευτικού δείγματος γυναικών) ανέφεραν τουλάχιστον ένα περιστατικό φυσικής βίας από μέρους του συντρόφου τους.
Ø      ΙΝΔΙΑ - Μέχρι και το 45% των έγγαμων ανδρών παραδέχθηκαν ότι κακοποιούν σωματικά τις συζύγους τους, σύμφωνα με έρευνα του 1996 σε 6.902 άνδρες στην περιοχή του Uttar Pradesh.
Ø      ΑΙΓΥΠΤΟΣ - Ποσοστό 35% των γυναικών (από πανεθνικό αντιπροσωπευτικό
δείγμα γυναικών) ανέφεραν ότι έχουν χτυπηθεί από τους συζύγους τους σε κάποια στιγμή του έγγαμου βίου τους.
Ø      IΣΡΑΗΛ - Το 32% των γυναικών ανέφεραν τουλάχιστον ένα περιστατικό φυσικής βίας από τον σύντροφό τους και το 30% ανέφεραν εξαναγκασμό σε σεξουαλική πράξη από τους συζύγους τους μέσα στον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με έρευνα του 1997 σε 1.826 γυναίκες Αραβικής καταγωγής.ΚΕΝΥΑ - Το 42% των 612 γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα σε μία περιφέρεια ανέφεραν ότι συνεχώς χτυπιούνται από τους άνδρες τους και το υπόλοιπο 58% ότι χτυπιούνται συχνά ή μερικές φορές.
Ø      ΜΕΞΙΚΟ - Το 30% από 650 γυναίκες που συμμετείχαν σε έρευνα στην Guadalajara ανέφεραν τουλάχιστον ένα επεισόδιο φυσικής βίας από τον σύντροφό τους και το 13% μέσα στον προηγούμενο χρόνο σύμφωνα με έρευνα του 1997.
Ø      ΡΩΣΙΑ - Ποσοστό 25% των κοριτσιών (και 11% των αγοριών) ανέφεραν ανεπιθύμητη σεξουαλική επαφή, σύμφωνα με έρευνα μεταξύ 174 αγοριών και 172 κοριτσιών ηλικίας 14 με 17 ετών.
¨      Σαράντα τέσσερις χώρες έχουν υιοθετήσει συγκεκριμένα νομοθετικά μέτρα κατά της οικογενειακής βίας μέχρι σήμερα, εκ των οποίων οι 12 βρίσκονται στη Λατινική Αμερική: Αργεντινή, Βολιβία, Χιλή, Κολομβία, Κόστα Ρίκα, Εκουαδόρ, Ελ Σαλβαδόρ, Μεξικό, Νικαράγουα, Περού, Πουέρτο Ρίκο και Ουρουγουάη. Ενώ ορισμένες χώρες έχουν αρχίσει να νομοθετούν εναντίον του βιασμού μέσα στο γάμο, όπως το Μεξικό, ή Ναμίμπια, η Νότια Αφρική, και οι Ηνωμένες Πολιτείες, η έκθεση επισημαίνει ότι η σεξουαλική κακοποίηση και ο βιασμός από οικείο πρόσωπο δεν λογίζεται σαν αδίκημα στις περισσότερες χώρες.
Συνεντεύξεις με θέμα το ρατσισμό ανάμεσα στα δυο φυλά.
¨      Σεξουαλική κακοποίηση
       Νικαράγουα και Αϊτή ξεχώρισαν στην περιοχή ως δύο χώρες όπου το άνω του 50 τοις εκατό όλων των αναφερθέντων θυμάτων σεξουαλικής κακοποίησης ήταν 18 ετών ή και νεότερα. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, οι δράστες ήταν ενήλικες άνδρες, κάτοχοι εξουσίας. Η σεξουαλική κακοποίηση των κοριτσιών -ορισμένα μικρά, εννέα ή 10 χρόνων- είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φτώχεια, τη στέρηση και τον αποκλεισμό, τα οποία οδηγούν τα κορίτσια στον κίνδυνο της σεξουαλικής εκμετάλλευσης ως το μοναδικό μέσο επιβίωσης τους.
¨      Η σεξουαλική βία και η βία που βασίζεται στο φύλο αποτελεί καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
-Οι γυναίκες και τα νεαρά κορίτσια απαρτίζουν την μεγάλη πλειονότητα των θυμάτων /επιζώντων σεξουαλικής βίας ή βίας που βασίζεται στο φύλλο , παρότι οι άνδρες και τα αγόρια ενδέχεται να είναι εξίσου θύματα.
-Η ανισότητα και οι διακρίσεις μεταξύ των δύο φύλων αποτελούν τις βασικές αιτίες που οδηγούν στη σεξουαλική βία ή τη βία που βασίζεται στο φύλο.
-Ίσα δικαιώματα πρόσβασης και ελέγχου σε υλικά αγαθά και σε παροχή βοήθειας, καθώς και ίση συμμετοχή των γυναικών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε όλα τα προγράμματα, είτε τα τελευταία στοχεύουν καθαρά στη σεξουαλική βία ή τη βία που βασίζεται στο φύλο, είτε ανταποκρίνονται σε άμεσες ανάγκες του πληθυσμού, είτε στις ανάγκες ανάμειξης και ανάπτυξης του τελευταίου.







                                                                                                                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου