Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

ΤΜΗΜΑ Α1
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-14







ΤΙΤΛΟΣ: Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

 






         Μουσική είναι η Τέχνη και η Επιστήμη που εκφράζει το ρυθμό και την αρμονία. Κατά τον Μπετόβεν (Beethoven): «Αποκάλυψη, ανώτερη κάθε σοφίας και φιλοσοφίας».
Εμείς, σήμερα, κάθε άκουσμα, προερχόμενο από κατάλληλο συνδυασμό των φθόγγων, το οποίο παράγει ρυθμικές, μελωδικές και αρμονικές εντυπώσεις, δημιουργώντας, έτσι, ποικίλα συναισθήματα, το ονομάζουμε Μουσική.
Η Μουσική λέγεται και «γλώσσα της καρδιάς», γιατί με τη βοήθεια αυτής ερμηνεύουμε τα διάφορα συναισθήματά μας.
Θεωρείται η πρώτη, μετά το γάλα, τροφή του βρέφους στο οποίο, με το νανούρισμα της μητέρας του, τα δάκρυα μετάβάλλονται σε γλυκό ύπνο.
Η Μουσική, από τη βρεφική ηλικία, μέχρι και τα βαθειά γηρατειά, θεωρείται απαραίτητος σύντροφος του ανθρώπου, γιατί τον ενθαρρύνει στην απελπισία, τον παρηγορεί στην λύπη και τον ψυχαγωγεί.
Η Μουσική δεν επηρεάζει μόνο τους ανθρώπους, αλλά και όλους, γενικά, τους ζωντανούς οργανισμούς. Έτσι, για την εξημέρωση των άγριων ζώων χρησιμοποιείται η Μουσική. Οι άγριοι ίπποι δαμάζονται με τον αυλό. Οι καμήλες αψηφούν τον κόπο, ακούγοντας το κουδούνι που κρέμεται στο λαιμό τους.
Έτσι λοιπόν με την σειρά μας και εμείς, επιλέξαμε θέμα για την ομαδική μας εργασία την Μουσική. Επειδή δεν ήταν δυνατό να ασχοληθούμε με όλα τα είδη μουσικής, με κλήρο αναλύσαμε την μουσική των εξής Ηπείρων: Αφρική, Αμερική, Ευρώπη, Ασία και φυσικά την Ελλάδα.




   Α.Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

Η τζαζ είναι μια μουσίκη στην οποία ο μουσικός εκτελεί μελλωδικές παραλαγές πάνω σε μια αρμονική βάσηκαι αυτό σε διάλογο με το ρυθμικό παλμό.Αυτό το είδος μουσικής εμφανίστηκε ως αναγνωρίσιμο και ξεχωριστό μουσικό είδος περίπου το 1900.Θεωρείται δεδομένο πως οι καταβολές της τζαζ μουσικής είναι Αφρικανικές.Οι σκλάβοι της Δυτικής Αφρικής μεταφέρθηκαν στο νότο των ΗΠΑ και μετέφεραν μέρος των παραδόσεών τους και το συγκεκριμένο είδος μουσικής.Τα μουσικά όργανα που συμμετέχουν στην τζαζ μουσική είναι η τρομπέτα,το κλαρινέτο,το σαξόφωνο,το τρομπόνι,η κιθάρα,το πιάνο,το κοντραμπάσο και τα κρουστά.Εκπρόσωπος της τζαζ μουσικής αποτελεί και η Νόρα Τζόουνς. 
Αργότερα,στις αρχές της δεκαετίας του 1950 εμφανίστηκε στην Αμερική το είδος της ροκ μουσικής της οποίας το σύνολο  αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο ή συνθεσάιζερ.Η ροκ μουσική έχει ως βάση την τεχνοτροπία του Rhythm and Blues και το ρυθμό του rock and roll των αφροαμερικάνικων κοινοτήτων των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και το rockabilly.Συνεισφορά στον ήχο που πρωτοχαρακτηρίστηκε ροκ, θεωρείται ότι είχε και η country μουσική. Αυτή, είχε στοιχεία μπλουζ και βασιζόταν στα παραδοσιακά είδη μουσικής των κατοίκων των ΗΠΑ και ήταν πολύ δημοφιλής.Η ροκ μουσική αποτελείται από τα παρακάτω είδη μουσικής:folkrock,ψυχεδελικό rock,progressiverock,krautrock,heavymetal,arenarock,softrock,κλασσικό rock,punkrock,newwaveandpost-punk,hardrock,glammetal και instrumentalrock
Στη συνέχεια γεννήθηκε η ποπ μουσική στο Λονδίνο τη δεκαετία του 1950.Με αυτόν τον όρο χαρακτηρίζονται ελαφριές μορφές ξένης μουσικής ή αντίστοιχες ελληνικές δημιουργίες πάνω στα ίδια πρότυπα ρυθμού και μελωδίας.Ο όρος ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο "popular" που σημαίνει δημοφιλής.Κυρίως αυτό το είδος μουσικής γεννήθηκε χάρη στις προσπάθειες του RichardHamilton.Η ονομασία Ποπ Αρτ αποδίδεται στον Βρετανό κριτικό τέχνης Lawrence Alloway, ο οποίος χρησιμοποίησε τον όρο για πρώτη φορά το 1958 αλλά καθιερώθηκε μερικά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα στη δεκαετία του '60, περίοδος που η ποπ Αρτ γνώρισε και την μεγαλύτερη απήχηση. Μέχρι τότε, συχνά οι Ποπ Αρτ καλλιτέχνες αποκαλούνταν και Νεο-Νταντά με αναφορά στο κίνημα του Ντανταϊσμού. Από αρκετούς, ο Ντανταϊσμός θεωρείται πρόδρομος της Ποπ Αρτ και σίγουρα αποτέλεσε ισχυρή επιρροή. Τα δύο κινήματα συνδέονται μεταξύ τους, κυρίως μέσω της κοινής διάθεσης να προκαλέσουν και να ανυψώσουν το καθημερινό και συνηθισμένο στη θέση του αντικειμένου της τέχνης. Στις αρχές της δεκαετίας του '60, η ποπ Αρτ άρχισε να αναπτύσσεται κυρίως στην Αμερική. Ως πρώτοι Ποπ Αρτ Αμερικανοί καλλιτέχνες αναγνωρίζονται οι Jasper Johns και Robert Rauschenberg, ωστόσο η προσωπικότητα του Άντι Γουόρχολ και του Ρόι Λίχτενσταϊν είναι που θα δώσουν τη μεγαλύτερη ώθηση στην Ποπ Αρτ. Αν και η Βρετανία αποτελεί τον τόπο γέννησης της Ποπ Αρτ, στην Αμερική γνωρίζει πραγματική έξαρση, γεγονός που ευνοείται και από την οικονομική ευρωστία της Αμερικής.Τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνταιστην ποπ μουσικη είναι η κλασσική κιθάρα,η ηλεκτρική κιθάρα,το αρμόνιο και τα ντραμς. 
Έπειτα η ρέγκε  είναι σύγχρονο μουσικό είδος που αναπτύχθηκε με επίκεντρο τη Τζαμάικα στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Σε σύντομο χρονικό διάστημα εξελίχθηκε σε κυρίαρχο είδος της τζαμαϊκανής μουσικής σκηνής, ενώ παράλληλα διαδόθηκε διεθνώς με αξιοσημείωτη απήχηση στη Βρετανία, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην Αφρική. Οι ρίζες της ανιχνεύονται στο παροδοσιακό είδος που ονομάζεται μέντο  και χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα, καθώς και στο είδος τού σκα.Ο μουσικός όρος ρέγκε και ο χαρακτηριστικός ρυθμός που ταυτίζεται με αυτόν χρονολογούνται από το 1968.Στη δεκαετία του 1970 διαδόθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυρίως μέσω Τζαμαϊκανών μεταναστών αλλά και εγχώριων μουσικών, ενώ σημαντική συνεισφορά στη διάδοση της στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε πολλές ακόμα χώρες του κόσμου είχε ο Μπομπ Μάρλεϊ, ηγέτης του συγκροτήματος The Wailers και ένας από τους δημοφιλέστερους καλλιτέχνες του είδους παγκοσμίως. Ο Μάρλεΐ εισήγαγε επίσης ορισμένες καινοτομίες στη ρέγκε, επιταχύνοντας ελαφρά το ρυθμό της, χρησιμοποιώντας ενισχυμένες ροκ και μπλουζ κιθάρες καθώς και ένα φωνητικό γκόσπελ τρίο (I-Threes). 
Η αναγέννηση της φολκ ήταν τη δεκαετία του 1950.Η φολκ σκηνή απαρτιζόταν από καλλιτέχνες που πέρα από την ίδια την παραδοσιακή μουσική,είχαν ενδιαφέρον στα ακουστικά όργανα,στα παραδοσιακά τραγούδια και στην country μπλουζ,την ακουστική έκφανση της μπλουζ.Οι καλλιτέχνες τηα αναγέννησης της φολκ που συντελέστηκε εκείνη την περίοδο,προτιμούσε να ερμηνεύουν τραγούδια που είχαν κάποιο κοινωνικά προοδευτικό μήνυμα,πράγμα που είχε απήχηση και στο κοινό τους. 
Η ραπ  είναι κυρίως αφροαμερικανικό μουσικό είδος που ξεκίνησε να γνωρίζει άνθιση στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Έχει τις ρίζες της στην αφρικανική μουσική την οποίαν έφεραν με τη βίαιη εκδούλευση και μετέπειτα μετακίνηση τους οι μαύροι στην Αμερική. Ονομάστηκε έτσι εκ του αγγλικού ακρωνύμιου r.a.p (δηλαδή Rhythm And Poetry). Πρόκειται για είδος που δίνει έμφαση στους στίχους (ρίμες) και στο περιεχόμενο αυτών και η μουσική συνήθως είναι συνοδευτική και δευτερεύουσας μέριμνας. Οι στίχοι, αυτοσχέδιοι στην καθημερινή έκφραση αλλά επεξεργασμένοι στις παραγωγές, δεν τραγουδιούνται, αλλά απαγγέλλονται με ιδιαίτερο, ρυθμικό, τρόπο ενώ η μουσική δανείζεται στοιχεία από τη soul, τη τζαζ όσο και από άλλα ποικίλα μουσικά ρεύματα. Το rap είναι ενα απο τα 4 στοιχεία της κουλτούρας hip hop. 
Hip-hop ονοµάζουµε ένα µουσικό είδος και µια φιλοσοφία ζωής.Είναι ένα πολιτιστικό κίνηµα, και όπως κάθε κίνηµα (Αναγέννηση,σοσιαλισµός, κίνηµα κατά της παγκοσµιοποίησης, κ.λ.π). Τελικά όµως το hip hop δεν είναι µόνο στίχοι, είναι και ζωντανή µουσική, η οποία έφερε µία νέα ιδέα.Τα στοιχεία από τα οποία αποτελείται το hip-hop είναι τέσσερα. Αυτά είναι, το graffiti, break dancing, djing και το rap.Το Χιπ χοπ αναπτύχθηκε σε υποβαθµισµένες περιοχές των ΗΠΑ, όπως το Μπρονξ στη Νέα Υόρκη και σε άλλες µεγάλες πόλεις όπου υπήρχε µεγάλη ανεργία και φτώχεια την δεκαετία του 1973. Στα στενά της Νέας Υόρκης ακούγανε reggae (ένα σύγχρονο µουσικό είδος) και τους άρεσε. Τους άρεσε αυτό το ανέµελο, που δεν µπορούσαν να το βρούνε αλλού. Αλλά στην προσπάθεια τους να χορέψουν reggae, τους βγήκε κάτι άλλο. Αυτό το άλλο hip-hop. To hip-hop ήταν ο τρόπος των νεαρών Νεοϋορκέζων να εκφράσουν τους εαυτούς τους και την ελευθερία τους. Το hip-hop γεννήθηκε στον δρόµο από παρέες που δεν είχαν χρήµα, δεν τους ενδιέφερε να πληρώσουν για να χορέψουν, ούτε να ντυθούν µε κάποιον ιδιαίτερο τρόπο. Για αυτό χορεύουν όπως ακριβώς ντύνονται για να πάνε να πιούν καφέ ή να παίξουν µπάσκετ. Ίδια παντελόνια, ίδια παπούτσια. Όλα τα παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους διαδόθηκε τόσο γρήγορα το hip-hοp. Γεννήθηκε στις γειτονιές, χορεύεται στις γειτονιές, δεν χρειάζεται χρήµατα και δασκάλους για να µαθευτεί και σου δίνει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Το hip hop απαιτεί από εσένα µόνο ένα πράγµα: να είσαι ο εαυτός σου, και χορεύεις αυτό που αισθάνεσαι. Ένα µεγάλο µέρος από τα hip-hop τραγούδια µας µιλάνε για τις κόντρες που υπάρχουν ανάµεσα στα συγκροτήµατα, ενώ κάποια άλλα προσπαθούν να µας κάνουν να καταλάβουµε τι υπάρχει γύρω µας. Τι είναι αυτό που κυριαρχεί στον κόσµο µας και µας δίνουν µερικά σπουδαία διδάγµατα. Επίσης εκφράζουν τα συναισθήµατα που κρύβουν µέσα τους εκείνοι που τα γράφουν.
Συνοπτικά,η μουσική των Αφροαμερικανών,πλούσια σε ποκιλία και αντιπροσωπεύοντας μια μοναδική παράδοση,έχει μια πολύ σημαντική επίδραση στη σύγχρονη μουσική.Η μουσική των Αφροαμερικανών διαχωρίζεται από τη μουσική των υπόλοιπων Αμερικανών εξαιτίας της ιστορίας της δουλείας των Αμερικανών και των αμέτρητων επικρίσεων που επιβλήθηκαν από αυτό το σύστημα της δουλείας.Αυτή η περίοδος ώθησε τους ανθρώπους να αναπτύξουν καινούριους τρόπους για να εκφράσουν τις αντιδράσεις τους σε αυτά που συνέβαιναν στις ζωές τους.Ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο της Αφροαμερικάνικης μουσικής είναι ο ρυθμός της.Η Αφρικάνικη επιρροή στην στην Αφροαμερικάνικη μουσική φανερώνεται στο ρυθμικό χτύπημα των χεριών "παλαμάκια",στους πολυ έντονους ρυθμούς και στην χρήση μερικών και πολυμετρικών εφέ.





  Β.Η ΑΦΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΗΠΕΙΡΟΣ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ. ΕΤΣΙ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΟΚΟ, ΤΗ Ν.ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ. Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΜΑΡΟΚΟ  J
Από τα αρχαία παραδοσιακά κομμάτια των ορεινών κοινοτήτων  των Βέρβερων , με την αραβο-ανδαλουσιανή μουσική  των πόλεων , στις ρίζες fusion  που θα ακούσετε στη διαπασών από τα ραδιόφωνα ταξί  και  μηχανές γκέτο  καφέ, η μουσική είναι η απόλυτη έκφραση του πολιτισμού του Μαρόκου . Η μουσική του Μαρόκου κυμαίνεται  και διαφέρει ανάλογα με τις διαφορές περιοχές και της χώρας . Η μουσικη της είναι κυριως αραβικη αλλα και ανδαλουσιακη . Μια  από τις  πιο διαδεδομενες μουσικες είναι το chaabi  και  htrance με την ιστορικη προελευση μουσουλμανικης  μουσικης! Η μουσικη παιζεται παντου  στο Μαροκο από Μουεζινους οι οποιοι καλουν τους ανθρωπους στη προσευχη: δημοφιλης μουσικη παγμενη στις αγορες στα φεστιβαλ μουσικης.  Οσο αναφορα την ανδαλουσιανη κλασικη μουσικη ,  o μουσικος ZYRIAB την εξελιξε   πιθανον από τη εφευρεση του . Επισης εφηυρε μια ακολουθια(nubou)  που αποτελει τη βαση  al-kla , η οποια είναι η  αρχικη μορφη ανδαλουσιακης μουσικης  σημερα μαζι με ghamati και milaun  . Από τα 24 nuba  που συνδεονταν  το κάθε ένα με μια ωρα της ημερας  εχουν επιζησει μονο 4 στην  ολοτητα τους  και αλλα 7 σε αποσπασματικη μορφη . Ένα ολοκληρο nuba  μπορει να διαρκεσει 6-7 ωρες και διατηρείται  σε 5 μερη, αποκαλουμενα mizan , κάθε ένα με ένα αντιστοιχο ρυθμο . Οι ρυθμοι εμφανιζονται στην ακολουθη διαταγη σε ένα πληρες nuba. Κάθε mizan αρχιζει με τα οργανικα προοιμια αποκαλουμενα κάθε ένα twashia η bughya ακολουθουμενος  κατά τουλαχιστον 20 τραγουδια  σε ολοκληρο το mizan . Η ανδαλουσιακη κλασικη μουσικη χρησημοποιει τα οργανα συμπεριλαμβανομενου  λαγουτο , βιιολι , γκομπλετ τυμπανα  , ντεφι  και  ζυθερ ! Αλλα οργανα εχουν περιλαβει πιανο , μπαντζος , και κλαρινετα , αν και καθενα  από αυτά τα οργανα δεν διαρκεσε για πολύ .
ΜΟΥΣΙΚΗ BERBER!!
Υπαρχουν 3 ποικιλιες της λαικης μουσικης  berber : χωριο και τελετουργικη μουσικη   ,και η μουσικη που εκτελειται από τους επαγκελματικους μουσικους . Του χωριου η μουσικη εκτελειται συλογικα για το χορο , συμπεριληψη ahidus  και ahouach  χοροι .Τα οργανα   περιλαμβαναν  φλαουτα και τυμπανα.  Αυτοι οι χοροι αρχιζουν με το γραμμα ‘α’ ή μια προσευχη.  Η τελετουργικη μουσικη εκτελειται στις κανονικες τελετες   που γιορταζονται  γαμοι και αλλα συμαντικα γεγονοτα ζωης . Η τελετουργικη μουσικη   χρησημοποιειται  επισης ως προστασια εναντια στα κακα πνευματα. Επαγκελματικοι  μουσικοι   ταξιδευουν σε ομαδες 4ων , καθοδηγουμενοι από έναν ποιητη (amydaz) . Το amydaz εκτελει τα αυτοσχεδιασμενα ποιηματα , συχνα συνοδευομενο  από τα τυμπανα και  nabab , μαζι με ένα διπλο κλαρινετο και πραξεις ως κλοουν για τη ομαδα. Το berber  καλει τους επαγγελματικους μουσικους  που παιζουν στα συνολα που αποτελουνται από λαγουτα, nababs  και κυμβλα , με οποιοδηποτε  αριθμο  αοιδου.  Αυτες οι αποδωσεις με έναν οργανικο ασταρα στο ραμπαμπ ,ο  οποιος δινει επισης σημειωσεις στη μελωδια που ακολουθει. Η επομενη φαση είναι αμαργκ  , η τραγουδιμενη ποιηση και επειτα amussu ,  ένα χορευμενο  overture , tamust , ένα ενεργιτικο τραγουδι , aberdag ,ενας χορος , και τελικα ρυθμικα ο γρηγορος tabbayt . Υπαρχει καποια παραλαγη στη παρουσιαση  της διαταγης αλλα astara  παντα αρχιζει, και  tabbayt  παντα ακρες .
CHAABI
Chaabi   (δημοφιλης ) είναι  μια μουσικη που αποτελειται από τις πολυαρι8μες ποικιλιες που κατεβαινουν από  τις πολυσχοιδης μορφες μαροκινης λαικης μουσικης . το chaabi  εκτελεστηκε αρχικα στις αγορες αλλα βρισκεται τωρα σε οποιαδηποτε εορτασμο ή συνεδριαση. Τα τραγουδια chaabi  τελιωνουν χαρακτηριστικα με το aleseb , η γρηγορο ρυθμικο τμημα που συνοδευεται από συνεχομενο χτυπημα . Μια περιπλοκη μορφη chaabi εξελιχθηκε στη δεκαετια του 70 , ανταγωνιστηκε με αιγυπτιακη και λιβανεζικη μουσικη . Αυτές οι ομαδες  αποτελες8ηκαν από το λαγουτο και το  hadjuj , με καποια μορφη τυμπανου .Τελικα , νεα οργανα όπως buzuks  και  προστεθηκαν ηλεκτρικες κιθαρες.  ΟΙ 3 σημαντικοτερες πρωτες ομαδες ηταν lembhaheb, NassElGhiwane και  jiljilala. Και οι 3 ζωνες χαρακτηρησαν τα πολιτικοποιημενα  λυρικα ποιηματα που πηραν τους τραγουδοποιους στο προβλημα με τη κυβερνηση. Η δεκαετια του 80  εβλεϊδε ένα κυμα του εκσυγχρονισμου των ζωνων όπως MulukElHwa και NassElHal.
Buzuks
Η
buzuk είναι ένα μακρυ λαιμο πτυχωτο λαουτο  το οποιο σχετιζεται με το ελληνικο μπουζουκι και τουρκικο σαζι. Είναι ένα απαραιτητο εργαλειο στην Ραχπανη ρεπερτοριο, αλλα δεν κατατασσεται μεταξυ των κλασσικων οργανων των αραβικων ή τουρκικης μουσικης. Ωστοσο, το μεσο αυτό μπορει να εκλαμβανεται ως μια μεγαλυτερη και βαθυτερη-τονισμενα συγγενης του σαζι, στο οποιο θα μπορουσε να συγκριθει με τον ιδιοτροπο όπως η βιοχα με το βιολι στη δευτερη μουσικη. Πριν από την Rahbanis διαδοθηκε η χρηση αυτου του μεσου, η buzuk ειχε συσχετιστει με τη μουσικη του Λιβανου και της Συριας. Σε αντιθεση με τον κοντο λαιμο Unfretted ουτι, ο buzuk εχει ένα μεγαλυτερο λαιμο, μικροτερο σωμα και τα ταστα δεμενα στο λαιμο, που μπορει να κινηθει για την παραγωγη των microtonal διαστηματα που χρησιμοποιουνται σε πολλες maqamat(μουσικους τροπους). Τυπικα, εινια επιπλωμενο με δυο μαθηματα μεταλλλικων χορδων που παιζονται με μια πενα, προσφεροντας μια μεταλλικη ακομη λυρικη απηχηση. Ορισμενα μεσα εχουν τρια μαθηματα και μεχρι εφτα χορδες συνολικα. Το ονομα της συσκευης μπορει να προερχεται από τουρκικα buzuk(σπασμενα ή  ατακτη), αναφερεται σε BozukNtuzen μπαγλαμας, ένα ειδος τουρκικου μπαγλαμα. Μια άλλη θεωρια για την προελευση του ονοματος είναι ότι προερχεται από την περσικη ταμπουρ εκφρασης Bozorg, που σημαινει ότι ένα μεγαλο λαουτο στυλ ταμπουρ.
Charnati
Charnati είναι πρωτιστα Αλγερινο, αλλα αυτό επισης είναι δημοφιλες μεσα στο Μαροκο. Τακτοποιειται στο nuba όπως Al-Kla οπου υπαρχουν τεσσερις ατελους δωδεκα πληρων αυτοι nuba. Οι ορχηστρες αποτελουνται από Knξtna, μαντολινο, μπαντζο, oud και kamenjah.

Gnawa
Η μουσικη Gnawa θεωρειται μυστικη μουσικη. Οι Αφρικανοι της νοτιας Σαχαρας εγιναν αργοτερα μερος της Μαροκινης παραδοσης.
Malhun
Το Malhum είναι μια μορφη ταγουδημενης ποιησης που χρησιμοποιει πολλους από τους ιδιους τροπους και τα οργανα με Al-Kla. Μια ακολουθια Malhun αποτελειται από δυο μερη: τα taqsim το overture επαιξε σε ενα oud ή ένα βιολι σε έναν ελευθερο ρυθμο για να εισαγαγει τον τροπο για το υπολοιπο του κομματιου, ακολουθουμενος από qassida , η τραγουδημενο ποιημα  που διαρειται ο ιδιος σε 3 μερη. Αυτοι είναι οι σολο στοιχοι  χοροδιακοι επωδος και crescendbing   χορωδια που ολοκληρωνει την ακολουθια. Ο  al-thami αι ισως ο πιο γνωστος για τα τραγουδια  όπως al-gnowi και aliqal-masruch. Οι ορχηστρες Milhin περιλαμβανουν oud, kamenjah, darkbuka, handqa(μικρα κυμβαλα), hadjouj(ένα βαθυ λαγουτο) και (ένα high-pitched λαγουτο).
Rai
Το Rai συνδεεται περισσοτερο με την Αλγερια στη διεθνη σκηνη μουσικης, αλλα το Μαροκο εχει παραγαγει τα αστερα του όπως ChabeiZahouania, chebknader και chabMimoum.
Μουσικη Sephardic
Το Μαροκο είναι κατ’οικον Δυτικη παραδοση μουσικη Sephardic, ο οποιος κατεβαινει από Εβραιους και Ισπανους  που συνδεθηκε και με το ισραηλ.
SUFI
Sufibrotherhoods είναι ένα κυριο  τμημα της πνευματικης τους παραδοσης  σε αντιθεση με τις περισσοτερες αλλε μορφες του ισλαμ. Αυτό το ειδος μουσικης δεν εχει συνηθως ρυθμο.
Χρησημοποιουσαν οργανα όπως το gibri που ηταν ένα ειδος λαγουτο δικης τους κατασκευης. Ακομα και τα garagab που ηταν καστανιετες .Επισης στα οργανα περιλαμβανονται και τα τυμπανα bendir  και  qsbah που ηταν φλαουτο.  




ΑΙΓΥΠΤΟΣ

Ο πολιτισμος της Αρχαιας Αιγυπτου είναι ενας από τους σημαντικοτερους στον κοσμο. Χαρις στον τεραστιο πλουτο των αρχαιολογικων ευρυματων και των απεικονισεων,  το ξηρο κλιμα της χωρας ευνοησε την διασοση τους(μουσικα οργανα κ.α.), η ιστορια της αρχαιας αιγυπτιακης μουσικης μπορει να σκιαγραφηθει με έναν τροπο αρκετα ολοκληρωμενο. Ηδη από την 4η π.Χ. χιλιετια, σωζονται παραστασεις με κροταλα και σειστρα, οι οποιες μαρτυρουν την υπαρξη μιας πρωτογονης τελετουργικης μουσικης που κυριως χρησιμευε στον εξορκισμο των κακων πνευματων. Από την 3η χιλιετια π.Χ. εμφανιζονται οργανα: αρπες,μακρυες φλογερες και ξυλινοι,καλαμενιοι,μπρουτζινοι ή κοκαλινοι απλοι και διπλοι αυλοι. Αργοτερα εμφανιζονται τρομπετες, ασιατικες κιθαρες, τριγωνα και μια ποικιλια από αλλα εγχορδα και κορυστα. Από την μελετη των αιγυπτιακων εγχορδων οργανων, συμπεραινουμε ότι οι αρχαιοι Αιγυπτιοι γνωριζαν τις διατανικες και τις χρωματικες κλιμακες. Κυριοι συντελεστες αναπτυξης της θεωριας και της πραξης της μουσικης, ηταν ιερεις. Οι μουσικοι της Αυλης κατειχαν ηδη μεγαλα αξιωματα και θεωρουνταν «κοντινοι συγγενεις» του φαραω. Ο ιδιος ο φαραω μετειχε ψαλλοντας στις θρησκευτικες και βασιλικες τελετες. Η μουσικη ειχε σημαντικη θεση τοσο στην ιδιωτικη οσο και στην δημοσια ζωη των Αιγυπτιων. Αυτό μαρτυρουν όλα τα σωζομενα μνημεια, οι παραστασεις στο εσωτερικο των πυραμιδων, οι τοιχογραφιες και οι παπυροι. Οι ιεροτελεστιες, οι θριαμβοι των νικητων, τα συμποσια, οι γαμοι και οι νεκροπομπιες, όπως και ολες οι φασεις της καθημερινης ζωης, η δουλεια, τα γλεντια και οι χοροι του λαου που εικονιζονται σε ολες αυτές τις παραστασεις συνοδευονται σχεδον παντα από μουσικη. Ιδιαιτερο ενδιαφερον παρουσιαζουν οι παραστασειςστις οποιες συνολα μουσικων που τραγουδουν και παιζουν οργανα, τα διαυθυνει ο χειρονομος, πρωτοψαλτης και δασκαλος. Ο χειρονομος, ειδικοτητα αντιστοιχη με του σημερινου διευθυντη ορχηστρας, εδινε με κινησεις των χεριων λεπτομερειες της μελωδιας, του ρυθμου και της εκφρασης του εργου που εκτελουνταν. Δεν μπορουμε όμως να σχηματισουμε καμια ιδεα για τα ιδια τα μουσικα εργα, γιατι στις χιλιαδες των παπυρων που βρεθηκαν ως τωρα δεν υπαρχει πουθενα κανενα σημειο μουσικης γραφης. Φαινεται λοιπον πως η μουσικη στηριζοταν αποκλειστικα στην προφορικη παραδοση. Πολλα στοιχεια αυτου του μουσικου πολιτισμου(οργανα, θεωρια κ.α.) μεταφυτευθηκαν στους πολιτισμους της Μινωικης Κρητης, της Μυκηναϊκής, Αρχαϊκής και Κυκλαδικης Ελλαδας καθως και των Ετρουσκων. Τον 5ο π.Χ. αιωνα εχουμε και τις πρωτες μαρτυριες των Ελληνων συγγραφεων για την αιγυπτιακη μουσικη. Ο Ηροδοτος που επισκεφθηκε την Αιγυπτο περι το 440 π.Χ. αναφερεται στο επαγγελμα του μουσικου και λεει πως περνουσε από πατερα σε γιο.


Συγχρονες λαϊκες και λαϊκες παραδοσεις.
Η αιγυπτιακη μουσικη αρχισε την καταγραμμενη ιστορια της 1910s ταυτοχρονα με τους συνθετες όπως μιγματα των πρωτων παραδοσιακων αιγυπτιακων και δυτικων μουσικων μορφων. Από τοτε, μερικα από τα μεγαλυτερα μουσικα αστερια του αραβικου κοσμου είναι αιγυπτιακα. Το Kulthum ηταν ιδιαιτερα δημοφιλες, και θεωρειται επιτυχεστερος αιγυπτιακος καλλιτεχνης καταγραφης στην ιστορια. Τα περισσοτερα από αυτά τα αστερια, συμπεριλαμβανομενου Kalthum, τραγουδησε Αραβικη κλασσικη μουσικη. Μερικοι, όπως AbdEl-halimHafez, συνδεθηκε με την εθνικιστικη επανασταση στα μεσα του 1952.

Μουσικη εξελιξη
Η περιοχη γυρω από το Νειλο εινια μια από τις παλαιοτερες συνεχως-κατοικημενες περιοχες στον κοσμο. Αρχαιος Αιγυπτιος μουσικος είναι γνωστος για να παιζει αρπες και φλαουτα circa 4.000 π.Χ. και διπλα κλαρινετα με λυρες περιπου από το 3500 π.Χ. Κρουση στα οργανα προστεθηκαν στις ορχηστρες κοντα στο 2000 π.Χ. Είναι πιθανο ότι κανενα συστημα μουσικης σημειωσης υπαρχων στο χρονο, δεδομενου ότι κανενας δεν εχει επιζησει. Η μουσικη της αρχαιας Αιγυπτου δεν εχει τεκμηριωθει., αλλα μερικοι μουσικολογοι θεωρουν ότι η λειτουργικη μουσικη Κοπτικη Εκκλησια επηρεαζεται αμεσα από την αρχαια αιγυπτιακη μουσικη. Η πρωτη αραβικη μουσικη προηλθε από Βυζαντινες. Ινδικες και Περσικες μορφες, οι οποιες ηταν οι ιδιες πολύ επηρεασμενες από την Ελληνικη και Σημιτικη μουσικη. Όπως η Αφρικανικη μουσικη, η Αραβικη και η Αιγυπτικαη εχει τα ισχυρα improvisatory και ρυθμικα συστατικα. Ο ρυθμος βασεων της αραβικης μουσικης, είναι maqamat, οποιος διαμορφωνεται κοντα σε dum, tak και τα υπολοιπα. Αραβικες χρησεις μουσικης microtones, ή σημειωσεις μη παρουσες στην επισημη μουσικη κλιμακα. Οι Αραβικοι τονοι διαιρουνται σε τριτα, ο οποιος καθιστα τον ηχος τους ευγενως διαφορετικο από τις περισσοτερες άλλες μουσικες παραδοσεις.

Η Αιγυπτιακη μουσικη αποτελει ένα αναποσπαστο τμημα του Αιγυπτικαου πολιτισμου. Με την ευρεση της μουσικης και της χρεωσης αυτης στο θεο Θώθ, ο Όσιρις τη χρησιμοποιησε ως μεσο για να εκπολιτισει τον κοσμο. Οι πρωτες αναφορες στα μουσικα οργανα των Αιγυπτιων χρονολογουνται κατά την προδυναστικη περιοδο. Η Αιγυπτικαη λαϊκη μουσικη και τα παραδοσιακα τελετουρικα SufiZirk είναι τα πιο συγχρονα μουσικα ειδη της αρχαιας Αιγυπτιακης μουσικης με χαρακτηριστικα γνωρισματα τους ρυθμους και τα μουσικα οργανα. Τα κρουστα, η λυρα, τα λαουτα και τα κυμβαλα συνοδευουν τη μουσικη και το χορο τους σημερα. Η συγχρονη Αιγυπτιακη μουσικη συνδυαζει ολες τις μουσικες παραδοσεις με τα Τουρκικα, Αραβικα και Δυτικα στοιχεια. Η θρησκευτικη μουσικη αποτελει μερος των παραδοσιακων Μουσουλμανικων και κοπτικων εορτασμων που ονομαζονται Mulids, ενώ συνεχιζεται με το SufiZirk.                  
Λαος και αναγεννηση ριζων
Ο 20ος αιωνας είναι συνδεμενος με την αναγεννηση ριζων. Οι μουσικοι περα από τον αραβικο κοσμο εχουν κρατησει τις λαϊκες παραδοσεις ζωντανες, ενώ Nubians, Saiyidis και Bedouins εχουν καθιερωθει στις σκηνες του. Οι νεες ποικιλιες του λαου εχουν προκυψει επισης από το εργοστασιο χτυπηματος του Καϊρου.

Δημοφιλης Μουσικη
Μεχρι προσφατα στη κλασσικη δεκαετια του ’80 οι τραγουδιστες συμπαθουν UmmKulthum, το οποιο ηταν ένα από τα μεγαλυτερα λαϊκά αστερια της Αιγυπτου. Από τα μεσα της της δεκαετιας του ’90 η μουσικη ειχε αναλαβει ειδικα μεταξυ των νεων χαρακτηρων.
Εναρξη του προσφατου η δεκαετια του ΄60, γεννησε ένα ελαφρυ τραγουδι ως πρωτη συγχρονη αιγυπτιακη λαϊκη παραδοση. Συχνα εθνικιστικος στον τονο, τα ελαφρια τραγουδια ηταν χιουμοριστικα και risqué μερικες φορες, και εξουσιασμενος από τους τραγουδιστες όπως Aida-Al-Shah και LaylaNasmy, οι οποιοι ηταν δημοφιλεις στις κοινοτητες μεσαιων ταξεων. Η νεολαια εργατικης ταξης της Αιγυπτου αντεδρασε εναντια στα ελαφρια τραγουδια και shaabi μουσικη που εξελισσεται από τις φτωχοτερες περιοχες του ΚαΪρου. Η ταση Shaabi στην αιγυπτιακη κοινωνια στα μεσα του 1971μ με σημαντικη επιτυχια Θ* Αχμέδ Adaweyah.

ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ :
Οι λαικες μορφες είναι βασισμενες σε δυο σημαντικες πηγες, ζουλου ένα capella.Η νοτιο αφρικη είναι πολύ διαφορετικη , με πολλους ευγενεις αφρικανους ,εθνικες ομαδες ,όπως και τους ευρωπαικους  και ινδικους λαους . Ο πρωτος μουσικος της συγχρονης χωρας είναι  enochsontonga τον εθνικο υμνο εγραψε ο nkosisikelel  . Μεχρι το τελος του 19  αι. οι νοτιαφρικανικες πολεις συμπαθουσαν καιηπ ταουν. Ηταν αρκετα μεγαλος να προσελκυσει τους ξενους μουσικους. Από τη δεκαετια του 30 το marabi ειχε ενσωματωσει τα νεα οργανα κιθαρες , κονσερτινες και banjos  .Μεταξυ αυτων ηταν ένα marabi-ταλαντευση  αποκαλουμενη αφρικανικη τζαζ και jive , ενας γενικος ορος για οποιαδηποτε δημοφιλες υφος marabi.
Η νοτιοαφρικανικη  δημοφιλης  μουσικη αρχισε στα μεσα του 1912 με τις  πρωτες  εμπορικες  καταγραφες, αλλα  μονο  αρχισε  κατοπιν  του 1930  όταν  Gallo  εστειλε διαφορους  νοτιοαφρικανους μουσικους στο Λονδινο  για αρχεια τραγουδιστων. Ο Gallo  πηγε για να αρχισει την μουσικη  στη νοτιο αφρικη στα μεσα του 1933. Στις  του 20ου αιωνα , ενσωματωσαν τα αφρικανικα μουσικα στοιχεια στη λατρεια τους, εφευρισκοντας κατά συνεπεια  την νοτιοαφρικανικη μουσικη  Ευαγγελιου.

 Στην  δεκαετια του ’30 διαδοθηκε ένα τραγουδι
cappella  από γενεθλιος περιοχη σε ένα μεγαλο μερος της νοτιας αφρικης.Η δημοτικοτητα του υφους, τελικα παραγοντας ένα σημαντικο αστερι  στα μεσα του 1939.Η Mbube  ηταν πιθανον η πρωτη αφρικανικη καταγραφη για να πουλησει περισσοτερα από 100.000 αντιγραφα.Μελοδραματικα και συναισθηματικα είναι τραγουδια αποκαλουμενα ως  tranetrekkers  ηταν ιδιαιτερα δημοφιλης.
Από την δεκαετια του ’50 η βιομηχανια μουσικης ειχε διαφοροποιηση πολύ, διοτι η νοτιοαφρικανικη κυβερνηση εγκαινιασε ένα προγραμμα αναπτυξης για bantu ραδιοφωνο.Το bantu  ραδιοφωνο
Το πρωτο σημαντικο υφος της νοτιοαφρικανικης δημοφιλους μουσικης που προεκυψε ηταν το pennywhistlejive. Willardcele διαπιστονετε συνηθως με τη δημιουργια pennywhistlejive με τη τοποθετιση εξι τρυπημενων φλαουτων αναμεσα στα δοντια διαγωνιως. Το cele δημιουργησε  μια λεγεωνα μιμητων και ανεμιστηρων, ειδικα μετα από την εμφανιση της ταινιας «Ο μαγεικος κηπος>>  του 1981.

Οι ομαδες flautists επαιζαν στις οδους των νοτιοαφρικανικων πολεων στη ’50 οπου η αστυνομια τους συλαμβανε για την δημιουργια δημοσιας διαταραχης.Παρα τη δημοτικοτητα του pennywhistlejive υπηρξε λιγη εμπορικη καταγραφη μεχρι το 1954, όταν το Sρokesmachiyane εγινε το μεγαλυτερο αφρικανικο χτυπημα του ετους και επικρατησε ως υφος το pennywhistlejive.
Η τζαζ ηταν δημοφιλης στη Ν.Αφρικη πριν από τη ’50 χαρακτηρισζομενη ως η μουσικη της ταλαντευσης.Για τις νοτιοαφρικανικες ζωνες των ακροτηριων στην επαρχια στο γιοχανεσμπουργκ, εγινε το μεγαλο κεφαλαιο για τη νοτιοαφρικανικη τζαζ.
Οι  θηλυκοί αοιδοί τζαζ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Νότια Αφρική στη δεκαετία του ‘40  και στη δεκαετία του ’50. Το MiriaMMakeba ήταν ένας κεντρικός αριθμός στην Αφρικανική σκηνή τζαζ καθ’όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 με πρωταγωνιστή το βασιλιά Kong πχ, μια μουσική διαστάυρωση κάλεσε μία <όπερα τζαζ> από τους υποστηρικτές της επίδειξης. Μέχρι την πρόωρη δεκαετία του ’60 ήταν ένα διεθνές αστέρι και έφερε την προσοχή στον Νοτιοαφρικανικό απαρτχάιντ. Η τζαζ στη δεκαετία του ’60 χωρίζεται σε δύο τομείς. Δημοφιλείς ζώνες χωρού όπως Ελίτ Swingsters ήταν δομοφιλείς, ενώ  η πρωτοπορία της τζαζ εμπνέεται από την εργασία του Coltrane.
Μέχρι τη δεκαετία του ’70 μόνο μερικές από μακρού υφισταμένες φωνητικές ομάδες όπως mqashiyo ήταν γνωστές με τις μόνες νέες ομάδες που βρίσκουν την επιτυχία με μία όλος-αρσενική διάταξη. Η Abafana και Boyoyo ήταν ίσως τα μεγαλύτερα νέα αστέρια αυτής της περιόδου.  Μεταρρυθμίζοντας τον ήχο Ζουλού σε cappella το οποίο ήταν το πρώτο λεύκωμά τους που ονομαζόταν Amabutho ήταν επίσης και το πρώτο χρυσό αρχείο από τους μικρούς μουσικούς.
Disco
 Στο μέσο της δεκαετίας του ’70 η Αμερικανική Disco εισήχθη στη Νότια Αφρική. Το 1976 τα νοτιοαφρικανικά παιδιά επαναστάτησαν μαζικα εναντια στο απαρτχαιντ και τη κυβερνητικη αρχη και δημιουργηθηκε το νεανικο counterculture με τη μουσικη ως αναποσταστο τμημα της εστιασης.

Κατά τη διαρκεια της δεκαετιας του ’80 ο διασημος τραγουδιστης AntonGoosen  παιζοντας τη παραδοσιακη ζουλου μουσικη με SiphoMchunu εγινε προσεχως ο μονος λευκος τραγουδιστης που τραγουδουσε τη «μαυρη μουσικη».Η πιο μονιμη αλλαγη ισως ηταν η εισαγωγη της reggae από την τζαμαικα . Μετα τη διεθνες σουπερ συναυλια του Marley οπου γιοιρταζαν την ανεξαρτησια της ζιμπαμουε το 1980.


BYBBLEGUM
Bubblegum είναι μια μορφη καθαρης  νοτιοαφρικανικης  λαικης μουσικης που προεκυψε στα μεσα της δελαετιας του ’80.Ηταν βασισμενη στη vocals μουσικη.Ο Tshanda ηταν το πρωτο σημαντικο αστερι της bubblegum μουσικης, ακολουθουμενος από τον ChiccoTwala. Ο Τwala εισηγαγε μερικα πολιτικα λυρικα ποιηματα.
Γ.ΕΥΡΩΠΗ
Η κλασική μουσική στην Ευρώπη.
Με τον όρο κλασική μουσική αναφέρεται η Δυτικοευρωπαική μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μια αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το έτος  470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή. Η έννοια της κλασικής μουσικής παρέπεμπε σε μια ‘’ανώτερη μορφή μουσικής σύνθεσης’’ με ‘’σοβαρους’’ σκοπούς πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Η κλασική εποχή ακολούθησε το μπαρόκ και προηγήθηκε του ρομαντισμού. Αποτέλεσε την περίοδο που ξεχώρισαν οι μορφές των σημαντικών συνθετών όπως του Ιωσήφ, του Μότσαρτ και του Μπετόβεν. Το ύφος του Μπαρόκ αποτέλεσε ένα νέο τρόπο έκφρασης που γεννήθηκε στηΡώμη της Ιταλίας, απ' όπου εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Χαρακτηρίστηκε από ένα έντονο δραματικό και συναισθηματικό στοιχείο, ενώ εφαρμόστηκε κυρίως στην αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη μουσική, αλλά συναντάται παράλληλα και στη λογοτεχνία ή τη ζωγραφική.
ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ
Επιπλέον υπήρξαν και κάποιοι σημαντικοί συνθέτες της κλασικής μουσικής. Κάποιοι από αυτούς είναι οι :
 Κλώντ Ντεμπυσσύ (1822-1918, Γάλλος),
Ίγκορ Στραβίνσκι (1874-1851, Ρώσος),
 Λουτσιάνο Μπέριο (1925-2003,Ιταλος),
 Άλμπαν Μπεργκ (1883-1945 Αυστριακός),
 Γιάννης Χρήστου (1926-1970).
 Νίκος Σκαλκώτας (1904-1949),
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Όπως ο Διαφωτισμός έτσι και ολόκληρη η καλλιτεχνική παραγωγή του 17ου και 18ου αιώνα αντανακλά ένα θαυμασμό για τον κλασικό κόσμο και οι δημιουργοί μιμούνται τα κλασικά πρότυπα.
Στα μέσα του 18ου αιώνα, έχει διαμορφωθεί πλήρως ένα νέο ρεύμα στην αρχιτεκτονική, τη μουσική και γενικά τις τέχνες. Η διαύγεια και καθαρότητα είναι βασικά γνωρίσματα του νέου αυτού ύφους. Η απλότητα, η ευθύτητα και η συνοχή, αποτελούν βασικές αρχές της νέας αισθητικής, η οποία αξίωνε την κατάργηση περιττών διακοσμητικών στοιχείων επιζητώντας μια περισσότερη φυσική και άμεση έκφραση.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ
Στην κλασική μουσική κυριαρχεί μια βασική μελωδία, ενώ τα υπόλοιπα συνοδευτικά μέρη υποστηρίζουν την μελωδία αυτή. Επιπλέον το κλασικό ύφος εισάγει μια μελωδική και αρμονική περιοδικότητα. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της κλασικής μουσικής είναι η εναλλαγή συναισθημάτων και διάθεσης, κάτι που δεν παρατηρείται στην μπαρόκ μουσική, όπου ένα μουσικό κομμάτι εκφράζει από την αρχή ως το τέλος του μια συγκεκριμένη συναισθηματική κατάσταση.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
         το πιάνο (pianoforte)
         το βαρύτονο (baryton), μπάσο έγχορδο όργανο που παιζόταν με δοξάρι
         το κλαρινέτο, που βρίσκει θέση μέσα στην ορχήστρα και αποκτά αξιόλογο ρεπερτόριο
         το φυσικό κόρνο, χάλκινο πνευστό
ΓΑΛΛΙΑ
Μετά το θάνατο του Λουδοβίκου ΙΔ’ το 1715 το κέντρο της μουσικής στην Ευρώπη μεταφέρθηκε στο Παρίσι. Η φιλόδοξη αστική τάξη επιθυμούσε να ανανεώσει το γαλλικό  πολιτισμό. Πολλές ομάδες όπως το πνευματικό κονσέρτο που προώθησε την θρησκευτική μουσική και στη συνέχεια την ορχηστρική.
Η ορχηστρική ζωή άνθισε εν μέρει λόγω των συχνών παρουσιάσεων κονσέρτων. Οι ξένοι συνθέτες εξέδιδαν τα έργα τους στο Παρίσι επηρεάζοντας και προωθώντας ακόμα περισσότερο την γαλλική μουσική.
Συνθέτες της εποχής:
Johann Christian Bach
Jean Philippe Rameau
ΡΩΣΙΑ
Η Ρωσία έχει μια μακροχρόνια ιστορία στην κλασική μουσική. Ο πρώτος σημαντικός ρωσικός συνθέτης ήταν Mikhail Glinka (1804-1857), ο οποίος πρόσθεσε τα θρησκευτικά στοιχεία στις κλασσικές συνθέσεις, όπως στην σύνθεση των πρωτοποριακών οπερών Ruslan και Lyudmila  και Μια ζωή των Tsar.
 Συνθέτες της εποχης:
 Tchaikovsky
 Stravinsky
Shostakovich
ΑΓΓΛΙΑ
Η Αγγλία είχε μια μακροχρόνια και πλούσια μουσική ιστορία, επηρεασμένη από ποικίλα κοινωνικοπολιτικά δρώμενα που ταλάντευαν και ταλαντεύουν διαχρονικά τη χώρα. Κατά τον 16ο και τον 17ο οι οικονομικές αλλαγές επέφεραν τον οικονομικό πλούτο και τον ελεύθερο χρόνο στις ευγενείς κατηγορίες να ασχοληθούν με τη κλασική μουσική. Κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα η Αγγλία περνάει μια δύσκολη περίοδο λόγω των συγκρούσεων μεταξύ καθολικών και προτεσταντών  και η μουσική της συχνά παρουσιάζει χαρακτηριστικά αναταραχής και σύγχισης.
Συνθέτες της εποχής:
Thomas Tails
William Byrd
ΠΟΛΩΝΙΑ
Μετά το θάνατο του Λαδίσλαου ακολούθησαν δύο σχεδόν αιώνες στους οποίους οι Πολωνοί αντιμετώπισαν συνεχείς πιέσεις από μέρους των Τούρκων, των Πρώσων και των Ρώσων και το κράτος τους συρρικνώθηκε κατά πολύ. Στο τέλος του 17ου αι. ο Ιωάννης Σομπιέσκι κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να σώσει την Πολωνία από την οριστική καταστροφή. Με τη νίκη του κατά των Τούρκων στη Βιέννη (δεύτερη πολιορκία Βιέννης, 1683) και την εκδίωξή τους από την Ουγγαρία και το πολωνικό έδαφος, έφερε μία ευεργετική αναλαμπή στην ιστορική πορεία του κράτους. Σε αυτή την περίοδο η κλασσική μουσική της Πολωνίας βρισκόταν σε πλήρη σύγχιση μιας και η χώρα περνούσε μια περίοδο πολέμου και αναταραχών.





Δ.Η εξέλιξη των ειδών της μουσικής        στην Ελλάδα

Η μουσική
Γενικός ορισμός : Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/ λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι. Γνωστή και ως Απολλώνια Τέχνη, η μουσική παίρνει το όνομά της από τις εννέα Μούσες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Καθ' αυτή την έννοια, η μουσική διέφερε σημασιολογικά της σημερινής χρήσης του όρου, και περιελάμβανε το σύνολο των τεχνών που βρίσκονταν υπό τηνπροστασία των Μουσών. Στην Αρχαία Ελλάδα, ο όρος εννοούσε την Ποίηση, το Μέλος και τον Χορό ως μια αδιάσπαστη ενότητα τεχνών η οποία καλλιεργήθηκε ιδιαίτερα στο Θέατρο, ενώ τη θεωρία της Μουσικής εξέφραζε ο κλάδος της Αρμονικής.


Παραδοσιακή Μουσική

Η ελληνική παραδοσιακή μουσική ή αλλιώς δημοτική μουσική περιέχει όλα τα τραγούδια, τους σκοπούς και ρυθμούς των ελλαδικών περιοχών από τα τέλη της Τρίτης Χιλιετίας π .Χ . Τα ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια χαρακτηρίζονται από την περιοχή στην οποία παίζονται. Επίσης, ταξινομούνται με βάση το περιεχόμενό τους, την περίσταση στην οποία παίζονται  και το μέτρο τους. Δεν πρόκειται για ένα είδος αλλά πολλά τα οποία συχνά συγγενεύουν με τη μουσική των όμορων λαών.
      Η παραδοσιακή μουσική έχει τα παρακάτω γενικά χαρακτηριστικά:
Ø      Μεταφέρεται μέσω της προφορικής παράδοσης 
Ø      Είναι ανώνυμη δημιουργία
Ø      Είναι άγνωστος  ο χρόνος δημιουργίας τους
Ø      Συνδέονται συχνά με τον λόγο
Ø      Συνδέεται με την πολιτισμική ταυτότητα
Ø      Και συνδέονται συχνά με τον χορό
   Η παραδοσιακή μουσική είναι το σημαντικότερο κομμάτι της Ελληνικής μουσικής μας παράδοσης.
 Η παραδοσιακή μας μουσική απαρτίζεται από τα εξής είδη:
Ø      Δημοτικά τραγούδια
Ø      Κρητική λαϊκή μουσική
Ø      Μικρασιάτικα τραγούδια
Ø      Ρεμπέτικα τραγούδια
Ø      Ποντιακά τραγούδια
Ø      Λαϊκά τραγούδια

                  Δημοτική μουσική
   Το δημοτικό τραγούδι αποτελεί την έκφραση του συναισθηματικού μας κόσμου .Το δημοτικό τραγούδι πέρασε από διάφορες φάσεις εξέλιξης και οι ρίζες του είναι πολύ βαθιές . Οι κοινωνικές συνθήκες που ακολούθησαν  αποτυπώθηκαν στο παραδοσιακό μας τραγούδι . Η οριστική του μορφή πλάθεται ανά τους αιώνες . Οι κοινωνικές συνθήκες  με την πάροδο των ετών σε όλη την Ελληνική ιστορία ,είναι φανερές στα δημοτικά μας τραγούδια τα ιστορικά ,τα ακριτικά ,τα κλέφτικα ,τα μοιρολόγια κλπ .Σήμερα τα τραγούδια αυτά είναι σε κάμψη ,την θέση του έχει πάρει το λαϊκό αστικό τραγούδι το οποίο είναι φανερά επηρεασμένο από την διεθνή μουσική πραγματικότητα.



     Κρητική και μικρασιάτικη μουσική
Η κρητική μουσική είναι πλούσια σε παράδοση .Χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες : α) τη μουσική των χορών
β) τη μουσική των τραγουδιών .
 Το μικρασιάτικο τραγούδι διαμορφώθηκε στον Πόντο , στην Καππαδοκία ,στη Λυκαονία ,στην Λυκία ,στην Γαλατία και στα παράλια . Τα χαρακτηριστικά του θα επηρεάσουν στη διαμόρφωση του ύφους του ρεμπέτικου τραγουδιού . Μικρασιάτικοι χοροί θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και το χασάπικο ,το ζεϊμπέκικο και το τσιφτετέλι.

        Ρεμπέτικο και ποντιακό τραγούδι
Το ρεμπέτικο τραγούδι έχει περιεχόμενο κοινωνικό και ερωτικό. Η απαρχή τους γίνεται στην Σμύρνη και στην Θεσσαλονίκη. Για τις ρίζες και την ακριβή προέλευση υπάρχουν πολλές γνώμες και μεγάλη ασάφεια. Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι εξαιρετικά διαδεδομένο και για πολλά χρόνια επηρεάζοντας τους μουσικούς συνθέτες επικρατεί στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού.
      Τα ποντιακά τραγούδια χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με την μουσική και τους στίχους του.
α) τα ιδιωματικά
β) τα πιο κοινά δηλαδή προσιτά στον Έλληνα τα οποία είναι πιο ήρεμα.

                Λαϊκή μουσική
 Λαϊκό τραγούδι(λαϊκό/ παραδοσιακό τραγούδι) ονομάζεται εκείνο το τραγούδι των Ελλήνων, δοσμένο σε ελληνική γλώσσα, που είναι εναρμονισμένο στο ύφος της ελληνικής αστικής λαϊκής μουσικής, τόσο από την αρχαιότητα, όσο και μεταγενέστερα, μετά το τέλος της δεκαετίας του 1950, όταν μια νέα γενιά μουσικών αναπτύχθηκε από το ρεμπέτικο τραγούδι, στη λαϊκή μουσική της εποχής . Πολλοί μελετητές θεωρούν ότι ήδη από το 1950 περίπου ξεκινάει η αλλοτρίωση  του ρεμπέτικου και σιγά – σιγά πιο μετά ( κάπου στο 1953 ) γι ’αυτούς το ρεμπέτικο πεθαίνει.

              Έντεχνη μουσική
Με την έκφραση νεοελληνική έντεχνη μουσική εννοούμε την μουσική δημιουργία κοσμικής μουσικής από Έλληνες επώνυμους δημιουργούς από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και εξής. Ο όρος υπονοεί συνήθως μουσική σε δυτικοευρωπαϊκό ύφος γραμμένη από επώνυμους Έλληνες στο πλαίσιο της ελληνικής εθνικής μουσικής ή από Έλληνες συνθέτες εκτός εθνικής μουσικής σχολής, αλλά με σημαντικό έργο, αναγνωρισμένο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.      

                        Ποπ μουσική
 Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζονται ελαφριές μορφές μουσικής ή αντίστοιχες ελληνικές δημιουργίες πάνω στα ίδια πρότυπα ρυθμού και μελωδίας. Ο όρος ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής.
  Κάποια από τα πιο κοινά θέματα στα οποία αναφέρεται η ποπ μουσική είναι τα συναισθήματα και η ρομαντική αγάπη. Τα κύρια μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται είναι η κλασσική κιθάρα, η ηλεκτρική κιθάρα, το αρμόνιο και τα ντράμς.          
         Ορισμένες κατηγορίες είναι οι εξής:
Ø      SoulPop
Ø      PopRnB
Ø      Country Pop
Ø      Pop Rock
Ø      Dance Pop
Ø      Latin Pop
Ø      Teen Pop
Ø       
Ροκ μουσική
Tην εποχή που η ροκ είχε εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, στην Ελλάδα τη δεκαετία το 1950-1960 άρχιζαν να εμφανίζονται τα πρώτα ελληνικά rock συγκροτήματα κυρίως στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Την ίδια εποχή σε πολλές γειτονιές της Ελλάδας διοργανώνονται πάρτι και η νεολαία χόρευε σε ρυθμούς του χάλυ γκάλυ, μπλούζ, τσα-τσα, ροκ εντ ρολ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 εμφανίζονται τα περισσότερα ροκ συγκροτήματα. Το 62 δημιουργείται το συγκροτήματα Forminx με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου που έκανε μεγάλη επιτυχία και στο εξωτερικό.

                      Τζαζ μουσική

Οι πρώτες αναφορές στη τζαζ μουσική στην Ελλάδα γίνονται σε μια παρτιτούρα του 1942 ,με τίτλο «Ο έρως χρόνια δεν κοιτά». Τα ο τραγούδι αυτό έχει ένδειξη «φοξ-τροτ»:Χορός σε μέτρο 4/4, που συνδυάζει αργά και γρήγορα βήματα και είναι του Γρηγόρη Κωνσταντινίδη από την επιθεώρηση «Πρωτευουσιάνα».Ουσιαστικά όμως η τζαζ κάνει την είσοδο της στην Ελλάδα μετά το 1940.
 Ο πρώτος διάσημος Έλληνας συνθέτης τζαζ, την εποχή της Γερμανικής Κατοχής , είναι ο Γιάννης Σπαρτάκος. Από το 1946 μέχρι το 1950, η μουσική τζαζ στην Ελλάδα γνωρίζει άνθιση με διάσημους μουσικούς όπως οι συνθέτες Γιώργος Μουζάκης, ο βιολιστής Τάκης Μωράκης κ.ά. Στα πρώτα ελληνικά τραγούδια τζαζ κυριαρχούσε η τρομπέτα και το στυλ ήταν κυρίως σουίνγκ. Το 1950 κάνει την εμφάνιση της η λάτιν τζαζ με το μάμπο και το τσα τσα. Τη δεκαετία του 1960, μεσουρανούν οι μεγάλες μπάντες και η ελληνική τζαζ μουσική γίνεται γνωστή μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο.


Κλασσική μουσική

 Η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας συνηθίζεται να περιβάλλεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αποτελεί το βασικό συστατικό στοιχείο ενός πολιτισμού που επηρέασε άμεσα όχι μονάχα την αισθητική και τη φιλοσοφία των μεταγενέστερων εξελίξεων της μουσικής στην Ευρώπη, αλλά και την τεχνική υποδομή της (πολλές θεωρητικές κωδικοποιήσεις της ευρωπαϊκής μουσικής του Μεσαίωνα θα αναζητήσουν τις πηγές τους στη μουσική της Αρχαίας Ελλάδας π.χ. η παραφθαρμένη μεταφορά  του τροπικού συστήματος). Από την αρχαία ελληνική μουσική δε διασώθηκαν μέχρι σήμερα παρά ελάχιστα γραπτά μουσικά αποσπάσματα ενώ οι θεωρητικές γνώσεις μας για τον τρόπο με τον οποίο παιζόταν είναι μηδαμινές.

Οι πληροφορίες μας για τη μουσική των μυθικών χρόνων δεν εξαντλούνται σε τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά μέσα από τους θρύλους για τη ζωή των διάφορων μυθικών προσώπων επισημαίνουν τη σημαντική θέση της μουσικής και την σύνδεσή της με τη θρησκεία, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν κάποια στοιχεία σχετικά με τα όργανα. Ανάμεσα στα μυθικά πρόσωπα που συνδέονται με τη μουσική είναι τα ακόλουθα: ο Μαρσύας, ο Ορφέας και ο Αμφίωνας.
  Δεν εμφανίστηκαν πολλές καινοτομίες την εποχή αυτή. Άνθισε η επική ποίηση, δηλαδή ποίηση που αναφέρεται σε γενναίους ανθρώπους και ιστορίες με δράση και ηρωισμό, όπως τα έπη του Ομήρου. Οι αοιδοί, μια ολόκληρη σχολή καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε από το παράδειγμα του Ομήρου, ήταν τεχνίτες τραγουδιστές που έψαλαν τα έπη στα συμπόσια των ηγεμόνων με συνοδεία λύρας.
  Στα χρόνια που ακολούθησαν την ομηρική εποχή, τον 7ο και 8ο π.Χ. αιώνα, αναπτύχθηκε η λυρική ποίηση και μουσική είδος που ασχολήθηκε με καθημερινά κοινωνικά θέματα με μονωδιακές φόρμες και ένα ιδιαίτερο ύφος της μουσικής, με αρκετά βαθύ χαρακτήρα σε αντίθεση με το διαπεραστικό αρχαϊκό ύφος. Στην εποχή των λυρικών ποιητών είχαν αναπτυχθεί και διάφορα είδη οργανωμένων χορών (όρχηση), που εκτελούνταν με ή χωρίς τραγούδι.
Την περίοδο αυτή παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη που γνώρισε η μουσική αλλά και όλες οι τέχνες γενικά. Ανακαλύφθηκαν οι μαθηματικές σχέσεις που διέπουν τη μουσική, εφευρέθηκαν καινούργια όργανα και τελειοποιήθηκαν τα υπάρχοντα. O Τέρπανδρος, ένας σπουδαίος μουσικός ανακάλυψε την μουσική γραφή και έτσι όλοι έπαιζαν τα διάφορα τραγούδια ομοιόμορφα. Δημιούργησε το "Νόμο", που ήταν τραγούδι προς τιμή του Απόλλωνα με συγκεκριμένη όμως κατασκευή. Υπήρχαν αυλητικοί, αυλωδικοί, κιθαριστικοί και κιθαρωδικοί "Νόμοι".
Έρχεται και η γένεση της τραγωδίας όπου η μουσική βρήκε εφαρμογή στη συνοδεία του έργου, και ήταν ανάλογη με το περιεχόμενό του. Η τραγωδία γεννήθηκε από τον Διθύραμβο, όταν κάποιοι σκέφτηκαν ότι είναι δυνατόν να παριστάνονται περισσότεροι ήρωες αντί για έναν όπως γινόταν στη λατρεία του Διόνυσου. Είναι μάλιστα μια εποχή που άρεσε στους ανθρώπους να βλέπουν ιστορίες για ήρωες που γεννιούνται μέσα από τους πολέμους της περιόδου αυτής. Ο χορός που συνόδευε τη Διονυσιακή λατρεία μετατράπηκε σε σύνολο ατόμων (Χορός) που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένους σκοπούς στο έργο π.χ. να συμβουλέψουν, να διηγηθούν κ.λπ.
Οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι θεωρούν την μουσική απαραίτητη για τρεις λόγους:
α) Ψυχαγωγία και ανάπαυση
β) Διαμόρφωση του χαρακτήρα
γ) Διανοητική και αισθητική καλλιέργεια
Στην εποχή εκείνη άλλωστε ο καλλιεργημένος άνθρωπος λεγόταν και μουσικός ανήρ.
   Απροσδόκητα από τα μέσα του 5ου αιώνα, η μουσική στην Ελλάδα, προτρέχοντας όλων των άλλων τεχνών, αρχίζει μια αργή καθοδική πορεία και μάλιστα σε μια εποχή που οι εικαστικές τέχνες είναι στη μεγάλη ακμή τους. Αυτή η προοδευτική κατάπτωση της μουσικής θα συνεχισθεί αδιάκοπα ως το τέλος της ελληνιστικής εποχής.
Η κοινωνική και ηθική οπισθοδρόμηση σε σχέση με τη μουσική γίνεται περισσότερο αισθητή από τις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα. Τα φαινόμενα που τη στοιχειοθετούν είναι : η προοδευτική εμπορευματοποίηση, ο θαυμασμός της ατομικής δεξιοτεχνίας και η εγκατάλειψη των υψηλών παλαιότερων εννοιών ήθους, νόμων κτλ. Από κοινό κτήμα κάθε πολίτη από το σχολείο, η μουσική μετατρέπεται σιγά - σιγά σε δραστηριότητα λίγων διάσημων δεξιοτεχνών.
Είναι αλήθεια πως η παρακμή της ελληνικής μουσικής άρχισε μέσα από την ίδια την τραγωδία. Το κοινό άρχισε να ενδιαφέρεται πιο πολύ για τα τραγούδια των χορικών παρά για το ηθικό και δραματικό περιεχόμενο της τραγωδίας. Οι μεταγενέστεροι, θέλοντας να κολακέψουν το γούστο του κοινού, έβαζαν στα διαλείμματα των δραμάτων χορούς και τραγούδια άσχετα με το έργο.
Την ίδια αυτή εποχή συντελείται μια σημαντική επανάσταση στη μουσική με ανατροπή της παλαιάς τάξης των αρχαίων μουσικών νόμων και εισαγωγή καινοτομιών που προκάλεσε, όπως ήταν φυσικό, τη σφοδρή αντίδραση των συντηρητικών της εποχής.
  Με το πέρασμα των χρόνων η κλασική μουσική δεν αναπτύχθηκε μέχρι την εμφάνιση των σύγχρονων μουσικοσυνθετών όπως ο Ιωάννης Ξενάκης ,Νίκος Σκαλκώτας και ο Γιάννης Χρήστου οι οποίοι με το μεγάλο αυτό έργο τους έχουν σημαδέψει την ιστορία της σύγχρονης ελληνικής κλασικής μουσικής έχοντας αποκτήσει Ευρωπαϊκή φήμη.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας μας παρατηρήσαμε ότι η ελληνική μουσική έχει πλέον επαναπαυτεί στις διακρίσεις των περασμένων χρόνων μη έχοντας διάθεση για νέες δημιουργίες. Έτσι η σημερινή μουσική που μας κατακλύει να είναι μια φτηνή απομίμηση των ξενικών προτιμήσεων.
Επίλογος της εργασίας μας:
Εδώ λοιπόν η εργασία μας φτάνει στο τέλος της. Ελπίζουμε να σας άρεσε το σύντομο ταξίδι στη Παγκόσμια Μουσική και να σας έμεινε έστω μία μικρή πληροφορία από όλα αυτά που δουλεύαμε όλοι μαζί τόσο καιρό. Οι εργασίες μας δεν σταματούν εδώ, θα υπάρξουν και άλλες. Μέχρι τότε, γεια σας, καιιι.. τα ξαναλέμε!



Για την εργασία πρόσφερε το τμήμα Α1 του 3ου Γενικού Λυκείου Χαλκίδας. Αναλυτικά οι μαθητές του τμήματος μας με αλφαβητική σειρά:






Αγγελής Θανάσης
Αθηναίου Σοφία
Αλεξανδρή Μαριάννα
Βαβούλα Αγγελική
Γεωργαντάς Δημήτρης
Γεωργίου Ειρήνη
Γιαμαρέλου Υρώ
Γιαννούτσου Αργυρώ
Γκάνη Μαργαρήτα
Γκέκα Ιωάννα
Γκιτσάλη Ειρήνη
Δημητρακοπούλου Χαρά
Καβίδας Σταμάτης
Καλαβρή Γιώτα     
Καμπιώτη Άννα
Κανάκης Παναγιώτης
Καραντάκη Ζωή
Καραπαζβάντη Ρωσάνα
Καρατζιά Κατερίνα
Καρκαντελίδης Θοδωρής
Κατούνης Δημητρης
Κατσαούνης Δημήτρης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου